کریمی:

پیمانکار بیمارستان ولیعصر اراک، این کاره نیست/لزوم ارتقاء رتبه دانشگاه علوم پزشکی استان

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه پیمانکار پروژه بیمارستان ولی عصر، این کاره نیست و توان اجرای این کار را ندارد در نتیجه باید موضوع تعیین تکلیف شده و چاره ای برای وی اندیشیده شود.

علی اکبر کریمی روز دوشنبه دهم شهریور، در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک، اظهار کرد: رسیدگی به بحران پیش رو و مقابله با بیماری کرونا در شرایط خاص موجود، تمام تلاش های کادر درمان و بخش های مرتبط را به این مهم معطوف کرده و این بیماری علاوه بر خسارت‌های اقتصادی، در حوزه بهداشت و سلامت نیز خسارت‌های بسیاری به کشور تحمیل کرد که در این راستا یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به فرمان مقام معظم رهبری برای جبران این خسارت‌ها اختصاص یافت.

وی افزود: متاسفانه سهم استان مرکزی با توجه به جمعیت استان و میزان درگیری آن با این بیماری از بودجه مقابله با کرونا، بسیار اندک است که پیگیری‌های لازم به منظور افزایش این سهم صورت گرفته و در حال انجام است تا سهم شایسته استان از بودجه مقابله با کرونا در ابعاد مختلف دریافت شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقویت تجهیزات در حوزه دارو و درمان و همچنین نیروی انسانی در شرایطی که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، امری ضروری است همچنین گزارش‌ها نشانگر  کمبود دارو در استان است که می‌طلبد این کسری‌ها رسیدگی و برطرف شود تا خللی در روند پیگیری درمان مردم و مقابله با کرونا ایجاد نشود.

کریمی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی گفت:  باید از ظرفیت‌های مردمی و بسیج و هلال‌احمر با سازمان دهی مناسب، در صورت بروز موج بعدی کرونا استفاده کرد.

وی اضافه کرد: طرح‌های عمرانی از جمله بیمارستان‌های اراک و خمین نیز باید هرچه سریع‌تر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند، تکمیل زیرساخت‌های بهداشت و درمان امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان نتیجه مورد نظر را در این زمینه بدست آورد و برنامه ها با اثرگذاری بیشتری پیش بروند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می رود رتبه دانشگاه علوم پزشکی در استان مرکزی با توجه به ظرفیت های موجود در استان، ارتقا یابد و باید در کنار وظایف روزمره از زیرساخت ها در دانشگاه استفاده کرد و از آنها غافل نشد.

کریمی بیان کرد: کمبودهایی در حوزه بیمارستان‌های تخصصی از جمله بیمارستان تخصصی سوختگی، اطفال و زنان و زایمان وجود دارد که لازم است پیگیری این نیازها با جدیت دنبال شود تا سطح کیفی خدمات نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: کمبود کادر تخصصی در شهرستان ها از دیگر معضلاتی است که در استان باید مورد توجه باشد، البته قبول داریم به لحاظ اقتصادی شاید امکان استقرار تیم های تخصصی در شهرستان ها نباشد اما در هر صورت باید این مهم پیگیری شود.هرچه خدمات به سمت خارج از مرکز استان هدایت شود بار موجود بر دوش مرکز استان کاهش پیدا می کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) تصریح کرد: این پروژه باید به عنوان یک پروژه عمرانی دارای جدول زمانبندی و برنامه ریزی باشد. در حال حاضر شرایط ایجاد شده برای این پروژه برای مردم مناسب نیست، پیمانکار این پروژه نیز باید تعیین تکلیف شود چراکه پیمانکار توان انجام این کار را ندارد و اینکاره نیست.

کریمی اضافه کرد: دانشجویان نیز باید تلاش کنند پژوهش های کاربردی و مورد نیاز برای مردم را ارائه دهند. باید از تقویت حوزه بهداشت به عنوان رویکرد منطقی و کم هزینه برای پرهیز از هزینه های بیشتر و مشکلات بیشتر در حوزه درمان استقبال و حمایت کنیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99061007368
  • خبرنگار : 50204