اجرای طرح «نذر نیابتی» ذبح قربانی در حسینیه اعظم زنجان 

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از اجرای طرح «نذر نیابتی» ذبح قربانی خبر داد.

علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال اجتماع برزگ یوم‌العباس در پایتخت شور و شعور حسینی برگزار نخواهد شد و حسینیه اعظم زنجان میزبان جمع عزاداران در این روز نخواهد بود؛ بنابراین عاشقان مکتب حسینی می‌توانند از طرح‌های نیابتی برای ادای نذر خود استفاده کنند.
وی به آمادگی خادمان برای دریافت نذورات و ادای نذر مردم اشاره کرد و افزود: امسال پنجمین سال متوالی اجرای طرح «نذر نیابتی» ذبح قربانی است و افراد در این طرح به خادمان وکالت می‌دهند تا بر اساس شرایطی که تعیین می‌کنند، ذبح انجام شود.
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان ادامه داد: در این طرح افراد وجه موردنظر را به حساب حسینیه اعظم واریز می‌کنند و خادمان حسینیه نیز با تهیه قربانی، آن را به کشتارگاه سپرده و در شرایط کاملا بهداشتی با حضور کارشناسان بهداشت ذبح انجام می‌شود.
وی افزود: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۰۵۳۳۱۲۳ به نام واحد نیابتی حسینیه اعظم زنجان برای وایز وجه نذر قربانی در اختیار شهروندان است و نذرکنندگان پس از وایز وجه می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۴۳۳۳۲۳۰۳۰ جهت هماهنگی برای موعد ادای نذر تماس بگیرند.
این مسئول با اشاره به اینکه حسینیه اعظم زنجان دومین قربانگاه جهان و نخستین قربانگاه جهان تشییع است، یادآور شد: سال گذشته ۹۰۰ راس قربانی از این طریق ذبح شد. همچنین امسال به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان حضور خادمان در کشتارگاه و بسته‌بندی گوشت وجود ندارد و بر همین اساس، توزیع قربانی‌ها نیاز به زمان بیشتری دارد.
فیروزفر، تسهیل در سفارش قربانی، امکان سفارش به صورت تلفنی از راه دور از نقاط مختلف کشور و دنیا، جلوگیری از ترافیک و مسائل پیرامونی در ایام محرم، ادای به موقع و مطمئن نذر توسط خادمان، انجام شرعی و بهداشتی ذبح در کشتارگاه را از جمله مزایای اجرای طرح نیابتی ذبح قربانی برشمرد.
وی تصریح کرد: امسال با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مراسم یوم‌العباس زنجان برگزار نخواهد شد اما طرح کمک مومنانه در یوم‌العباس در نظر گرفته شده و با کمک ارگان‌های مختلف مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، واحدهای تولیدی، اوقاف و امور خیریه و سایر موارد بسته‌های معیشتی تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

  • جمعه/ ۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99060705690
  • خبرنگار :