مسئول اورژانس مرکز آموزشی درمانی کودکان تبریز خبر داد

کاهش مراجعه به اورژانس بیمارستان کودکان تبریز پس از شیوع کرونا

مسئول اورژانس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی کودکان تبریز از کاهش مراجعه به اورژانس این بیمارستان پس از شیوع کرونا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کرونا کودکان ‌را کم‌تر درگیر کرده و یا شدت بیماری در آن‌ها کم‌تر است، بیماران کم‌تر مراجعه می‌کنند.

دکتر جواد احمدیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: ماهانه 2000 الی 3000 بیمار به اورژانس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی کودکان تبریز مراجعه می‌کنند و خدمات این مرکز در دوران کرونایی هم کم نشده است و همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: به دلیل نبود طب اورژانس در بیمارستان کودکان، پزشکان متخصص و یا فوق تخصص‌های کودکان در این مرکز آموزشی درمانی پاسخگوی بیماران هستند.

وی بیان کرد: صبح‌ها معمولا یک پزشک هیات علمی دانشگاه و دارای فوق تخصص کودکان به عنوان مسئول اورژانس این بیمارستان تعیین می‌شود، اما در شیفت عصر و شب نیز پزشک متخصص کودکان مقیم در اینجا داریم و 24 ساعته پاسخگوی مواردی هستیم که به طور اورژانسی مراجعه می‌کنند.

احمدیان خاطرنشان کرد: همزمان با ارائه خدمت پزشکان و متخصصان، انترن‌ها، اکسترن‌ها و رزیدنت‌های پزشکی نیز آموزش دیده و خدمات هم ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: اورژانس، بخشی واسطه‌ای بین درمانگاه و بخش‌های بستری است، معمولا بیمار به این بخش ارجاع شده و پس از ثابت شدن شرایط طی 12 ساعت تعیین تکلیف و یا ترخیص شده و یا به بخش‌های دیگر منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه اورژانس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی کودکان تبریز، یکی از مجهزترین مراکز در شمالغرب کشور به شمار می‌آید، گفت: اورژانس از نظر تعداد تخت‌های بستری و گستردگی بسیار مجهز بوده و حتی به اتاق عمل سرپایی و نمونه‌برداری‌های سرپایی نیز مجهز شده است.

مسئول اورژانس مرکز آموزشی درمانی کودکان تبریز در ادامه با اشاره به ساخت مرکز مجهز کودکان در شهرک خاوران تبریز، اظهار کرد: در صورت تکمیل این مرکز و تجهیز آن تا پایان سال، مرکز کودکان تبریز به شهرک خاوران انتقال یافته و بخشی از مرکز تبریز برای پاسخگویی به نیازهای مردم باپرجا خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز کودکان شهرک خاوران دارای 85 تخت اورژانس بوده و تعداد تخت‌‎های بستری آن حدود دو برابر تخت‌های بستری مرکز کودکان فعلی تبریز است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99060403248
  • خبرنگار : 50004