رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد:

۴۲۴۹ میلیارد ریال از درآمدهای شهرداری مشهد محقق نشده است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد گفت: مجموع درآمدهای محقق نشده شهرداری درسال ۹۹ ، ۴۲۴۹ میلیارد ریال است.

 امروز، ۳ شهریور در یکصدوسومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، لایحه‌ای در خصوص اقدامات حمایتی به منظور کاهش پیامدهای گسترش ویروس کرونا تصویب شد که بتول گندمی در خصوص این لایحه اظهار کرد: مجموع هزینه‌ها و خسارات وارد شده به شهرداری به دلیل کرونا، ۸۶۳۶ میلیارد ریال است. مجموع هزینه‌های انجام شده در شهرداری مشهد برای مقابله با ویروس کرونا ۴۳۸۷ میلیارد ریال بوده است. مجموع درآمدهای محقق نشده شهرداری نیز ۴۲۴۹ میلیارد ریال بوده است.

احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگ و اجتماعی شورای شهر مشهد در جریان بررسی این لایحه و در قالب نظریه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی چند بند را ارائه کرد. این بندها در خصوص حمایت از خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد با موضوع کمک و امداد اجتماعی به اقشار آسیب دیده به مبلغ یک میلیارد تومان و برای جبران آثار ناشی از ویروس کرونا به موسسات قرآنی، خبرنگاران، عکاسان خبری، اصحاب رسانه به مبلغ دو میلیارد ریال در قالب خرید خدمات بود.

وی در این خصوص گفت: در لایحه حمایت اقشار، شهرداری بخش‌های متعددی از جامعه را در نظر گرفته است. با حمایت از خبرنگاران، اصحاب رسانه، خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد بخش‌های فرهنگی نیز در حمایت شهرداری قرار می‌گیرند.

محمدهادی مهدی‌نیا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در قالب سوال بیان کرد: آثار بودجه‌ای این بندها قرار است از کجا تامین شود؟ آیا قرار است برای حمایت تراکم بیشتری بفروشیم؟ مجاری قانونی را مشخص کنید.

رمضان‌علی فیضی، رئیس کمیسیون ویژعه مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شورا در قالب سوالی، اظهار کرد: تشکل‌های مردم نهاد نشان از استقلال دارند. دلیل کمک به این قشر چیست؟

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد به عنوان موافق این بندها، عنوان کرد: تصمیمات ما باید جامع و مانع باشد. ما در مصوبه گذشته ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از سینماها و مراکز فرهنگی حمایت ارائه کردیم.  برای توزیع عادلانه باید خبرنگاران، عکاسان و اصحاب رسانه نیز حمایت شوند. اگر تعطیلی مراکز فرهنگی باز هم ادامه داشته باشد، می توانیم نصف این مبلغ را برای حمایت این قشر بگذاریم.

 
گفتنی است در نهایت این بندها به تصویب نرسید و متن لایحه به تصویب رسیده به این شرح است:   
«ماده واحده- به شهرداری مشهد (ستاد، مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته) اجازه داده می‌شود، به منظور کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیماری کرونا و مساعدت به شهروندان مشهد، نسبت به اجرای اقدامات حمایتی زیر در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ برای اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی اقدام نماید.

۱ -بهای خدمات بهره برداری موقت، عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات جمع‌آوری، حمل و دفع زباله‌های شهری مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا بر اساس عناوین بخش‌های آسیب دیده (طبق بخشنامه بانک مرکزی)، از مودیان مشمول که تا پایان سال جاری اقدام به اخذ مجوز می‌نمایند، دریافت نشود.

تبصره ۱ -تشخیص و تدقیق مصادیق رسته‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا با عناوین بخشنامه بانک مرکزی، به عهده شهردار مشهد است.

تبصره ۲ -برای مودیانی که قبل از تصویب این مصوبه، عوارض و بهای خدمات موضوع این بند را برای سه ماهه دوم سال جاری پرداخت نموده باشند، مابه‌التفاوت ریالی حاصل از اعمال این تخفیف در کد صنفی مربوطه بستانکار و در محاسبات آتی همان عوارض یا بهای خدمات کد صنفی اعمال خواهد شد.


 ۲ -اجاره بهای ماهانه و مالکانه واحدهای تجاری در تملک شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته، بر مبنای ۵۰ درصد محاسبه و دریافت شود.

تبصره ۱ -درخصوص قراردادهای اجاره به صورت اجاره ثابت و سهم درصد از فروش، مفاد این بند صرفاً برای اجاره ثابت، لحاظ می‌گردد.

تبصره ۲ -درخصوص قراردادهای اجاره به صورت سهم درصد از فروش و با کف تضمین شده، در دوره مورد حمایت نسبت به تعدیل  ۵۰ درصد مبلغ حداقل تضمین شده اقدام می شود.

تبصره ۳ –جایگاه‌های گاز( CNG)تحت مالکیت شهرداری، مشمول مفاد این مصوبه نخواهد بود.

تبصره ۴ -اجرای این بند برای واحدهای تجاری مستقر در بوستان‌های سطح شهر، تا پایان سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

۳ -قراردادهای اجاره فضاهای فرهنگی و تفریحی، ‌های ورزشی، بهره برداری از پیاده روها و فضاهای شهری، فضاهای روباز، واحدهای تجاری مستقر در بوستان‌های شهری، واحدهای تجاری مستقر در ایستگاه‌ها و پایانه های حمل و نقلی، واحدهای تجاری داخل مجتمع های تجاری یا پاساژها و سایر صنوف، در صورتی که بنا به مصوبات ستاد استانی پیشگیری از کرونا تعطیل باشند، در دوره تعطیلی مشمول پرداخت اجاره بها نمی‌باشند.

تبصره ۱ -قراردادهای اجاره زمین‌های بازی کودکان و فضاهای ورزشی و تفریحی واقع در بوستان‌های سطح شهر، تا پایان سال ۱۳۹۹ به صورت رایگان خواهد بود.

تبصره ۲ -اقاله قراردادهای مرتبط با کاربری‌های انتفاعی مستقر در بوستان‌های سطح شهر، درصورت درخواست بهره‌بردار، مشروط بر انجام تعهدات قبلی، بلامانع خواهد بود.

۴ -مجوز فعالیت برای دستفروشان در بازارهای سیار، از تاریخ بازگشایی بازار تا سه ماه به صورت رایگان صادر شود.

تبصره ۱ -با اتمام مهلت مقرر در این بند، صدور مجوز مزبور، تا اعلام وضعیت سفید (حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۹ )بر مبنای ۲۵% محاسبه و دریافت خواهد شد.

تبصره ۲ -با توجه به معافیت و تخفیف های یادشده، جبران سهم پیمانکار (مدیر پیمان قرارداد بازارهای سیار) بر عهده شهرداری مشهد خواهد بود.

۵ -با عنایت به کاهش متقاضیان بهره برداری از کاربری های انتفاعی و غرف واقع در بوستان های شهر مشهد، حداکثر تا انتهای سال ۱۳۹۹ ، واگذاری غرفه های مزبور به متقاضیان از طریق اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۱۴(کمیسیون عالی معامالت) صورت پذیرد.

۶ -نظر به اثرات اقتصادی بحران کرونا و در راستای حمایت از موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطالبات ناشی از اجرای قراردادهای شهرداری با این موسسات، به صورت ۵۰ درصد و تقسیط یک ساله محاسبه و اخذ گردد.

تبصره: اجرای این بند برای سال ۱۳۹۹ و حداکثر تا سقف مبلغ ۱۰ میلیارد ریال خواهد بود.

۷- بهای خدمات صدور یا تمدید پروانه های اشتغال و بهره‌برداری تاکسیرانی و فعالیت و اشتغال ناوگان تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی و بهای خدمات ورود به پایانه مسافربری امام رضا (ع) بر مبنای ۵۰ درصد محاسبه و دریافت شود.

۸ -آبونمان کلیه تاکسی‌های شهری اعم از خطوط، بیسیم و گردشی و تعرفه اجاره دستگاه‌های بیسیم بر مبنای حداکثر ۵۰ درصد محاسبه و دریافت شود.

تبصره- جبران درآمد حاصله از آبونمان شرکت‌های بخش خصوصی طرف قرارداد سازمان مذکور در مدت یادشده، به عهده شهرداری مشهد خواهد بود.

۹ –به منظور تأمین نقدینگی مورد نیاز برای تداوم فعالیت ناوگان شرکت‌های بخش خصوصی اتوبوسرانی، نسبت به پرداخت علی‌الحساب هزینه‌های ضروری شرکت‌ها (در سقف بهای تمام شده خدمات سال قبل با اعمال نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران و به تناسب تعداد ناوگان فعال و تراکنش های ماه های مشابه) اقدام و تسویه علی الحساب، تا زمان تصویب و ابلاغ بهای تمام شده خدمات سال ۱۳۹۹ به تعویق انداخته شود.

۱۰ -با عنایت به عدم امکان استفاده کارکنان خدماتی شتسشوی اتوبوس‌ها از بیمه بیکاری به دلیل نامشخص بودن زمان آغاز فعالیت ناوگان اتوبوسرانی در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ و همچنین انجام دو مرحله عملیات شستشو و نظافت ناوگان در این ماه، حقوق کارکنان مذکور برای بازه زمانی اشاره شده از محل اعتبارات رفاهی بخش خصوصی، جمعاً در سقف مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت گردد.

۱۱ -به منظور حمایت از کارکنان و کارگران شاغل در شهرداری مشهد، شهرداری نسبت به ارائه کمک هزینه حمایتی از محل اعتبارات هزینه‌های سال ۱۳۹۹ تا میزان آمار مورد تایید معاونت مالی و پشتیبانی با هماهنگی شورای اسلامی شهر اقدام شود.

۱۲ -قرارداد پیمانکاران برگزارکننده نمایشگاه‌های شرکت نمایشگاه بین‌المللی، بر مبنای عملکرد نمایشگاه‌های برگزار شده محاسبه و با مجوز هیئت مدیره این شرکت نسبت به تعدیل قراردادهای یاد شده اقدام شود.

تبصره- اجرای این بند برای سال ۱۳۹۹ مدنظر قرار خواهد گرفت.

۱۳ -با توجه به تعطیلی باجه‌های فروش من کارت در ایام شیوع ویروس کرونا، نسبت به پرداخت حقوق افراد مستقر در باجه‌های یادشده برای این ایام، جمعاً تا سقف مبلغ پنج میلیارد ریال، از طریق پیمانکار مربوطه اقدام و صورت وضعیت پیمانکار توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات بابت موضوع مذکور پرداخت گردد.

۱۴ –به منظور کمک به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نسبت به انجام عملیات پایش سلامت و غربالگری کارکنان و تامین تجهیزات بهداشتی شامل ماسک (ویژه کارکنان شهرداری و شرکت‌های طرف قرارداد که مستقیما با افراد در ارتباط هستند)، محلول ضدعفونی‌کننده برای عدم انتقال ویروس از طریق تماس با دست ( و محلول گندزدا )برای ضدعفونی کردن محیط کار پرسنل، مراکز عمومی شهر مشهد و وسایل حمل و نقل عمومی شامل قطارشهری، اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی تا سقف مبلغ پنجاه میلیارد ریال اقدام گردد.

تبصره ۱ -شهرداری مشهد موظف است آثار بودجه‌های این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ منعکس نماید.

تبصره ۲ -تشخیص شمول قراردادهای اجاره بندهای ۲ و ۳ ،موسسات فرهنگی و قرآنی مدنظر در بند ۵ و کارکنان مرتبط با بند ۹ مصوبه در دوره حمایتی، بر عهده کمیسیون ماده ۱۴(کمیسیون عالی معاملات) شهرداری خواهد بود.

۱۵ -دریافت حق الامتیاز از بهره برداران جمع آوری پسماند خشک تا پایان سال ۱۳۹۹ با دریافت چک و نظر سازمان حداکثر به مدت ۳ ماه بالمانع است . الزام به توضیح است در دو ماه پایانی قرارداد های مذکور، بهره بردار موظف به پرداخت حق الامتیاز طبق مفاد پیمان است.»

تعیین بهای استفاده از دوچرخه و  اسکوتر اشتراکی

همچنین لایحه تعیین تعرفه‌ بهای خدمات استفاده از دوچرخه و  اسکوتر اشتراکی امروز نیز در شورا به تصویب رسید.

متن این لایحه به این شرح است:

«ماده واحده - به شهرداری مشهد (شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی) اجازه داده می‌شود در راستای کاهش آلودگی هوا و تحقق حمل و نقل پاک، ضمن توسعه و گسترش سامانه دوچرخه و اسکوتر اشتراکی و تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده حداکثری از آن، نسبت به دریافت بهای خدمات ارائه شده به متقاضیان مطابق جدول و تبصره‌های ذیل اقدام نماید.

تبصره ۱ -سفر اول صرفا در روز ثبت نام به میزان نیم ساعت رایگان است و به ازای هر ۴ سفر غیر رایگان، یک سفر (نیم ساعت) رایگان برای شهروند در نظر گرفته می‌شود.

تبصره ۲ -استفاده شهروندان از امکانات ایستگاه جهت قفل دوچرخه شخصی رایگان است.

تبصره ۳ -شهرداری مشهد  مکلف است نسبت به تعیین و اعلام عمومی روش‌های ثبت نام و درگاه‌های اینترنتی دریافت وجه (با اولویت اپلیکیشن شهرمن) اقدام نماید.

تبصره ۴ -مبلغ ودیعه ۳۰۰۰۰۰ ریال و حق بیمه سالانه ۲۰۰۰۰۰ ریال برای هر نفر تعیین می شود که متقاضی می‌بایست در زمان ثبت‌نام اینترنتی آن را پرداخت نماید.

تبصره ۵ -مبالغ مندرج در این مصوبه، برای هرسال، متناسب با نرخ اعلامی مراجع رسمی، افزایش و جهت تصویب شورای اسالمی شهر، در لوایح بودجه سنواتی شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی منعکس خواهد شد.

تبصره ۶ -شهرداری مشهد مقدس (شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی) مکلف است، برنامه فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی اثرات مثبت استفاده از دوچرخه را تهیه و گزارش اجرا و میزان استقبال شهروندان را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

تبصره ۷ -به شهرداری مشهد مقدس (شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی) اجازه داده می شود، نسبت به تهیه مکانیزم اجرایی مناسب جهت توسعه حمل و نقل پاک مبتنی بر دوچرخه به منظور کاهش بار ترافیکی و تهیه سیاست های تشویقی برای استفاده دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و سایر گروه‌های هدف از سیستم دوچرخه، اقدام و آثار آن را در لایحه اصلاح بودجه شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی لحاظ نماید.

تبصره ۸ –شهرداری مشهد مقدس (شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی) مکلف است گزارش اجرای این مصوبه را هر شش ماه یک‌بار به شورای اسلامی»

گفتنی است این لایحه با ۱۳ رای موافق تصویب شد.

تصویب بسته تحقق‌پذیری، اصلاح، نوسازی و بهسازی بافت فرسوده آبکوه

همچنین آخرین دستور کاری که امروز در شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفت، لایحه بسته تحقق‌پذیری، اصلاح، نوسازی و بهسازی بافت فرسوده آبکوه بود. این لایحه با ۱۳ رای موافق به تصویب رسید که متن این لایحه به این شرح است:

«ماده واحده: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به منظور سرعت بخشی به پیشبرد اهداف بهسازی و نوسازی مشارکتی بافت فرسوده آبکوه، اجرای برنامه‌های تسهیلگری، کسب رضایت‌مندی ساکنین این بافت و رونق بخشی به ساخت و ساز و توانمندسازی جامعه محلی، مطابق بندها و تبصره‌های زیر اقدام نماید:

۱ -برای مالکینی که نسبت به اخذ پروانه و اجرای پروژه به صورت انفرادی یا تجمیعی اقدام می‌نمایند، مطابق با جدول زیر پاسخگویی یا در صورت مشارکت با شهرداری، تخفیف‌های مدنظر به نسبت سهم آنان در محاسبات منظور می‌گردد.

 تبصره ۱ -به استناد ماده ۶ قانون حمایت از احیا و نوسازی، شهرداری مکلف می‌گردد به گونه‌ای پروژه‌ها را تعریف نماید که مالکین درصورت تمایل بتوانند در پروژه محل ملک خود و یا در پروژه دیگر در موقعیت مشابه، مشارکت نمایند.
تبصره ۲ -در صورت درخواست تقسیط حقوق شهرداری بابت صدور پروانه، مالکین قطعات تجمیعی می‌توانند از حداکثر مدت زمان تقسیط (۳۶ ماه) بدون افزایش ناشی از تقسیط موضوع بند ۲ مصوبه شماره ۱۹۵۱۶/۹۶/۵/ش مورخ ۱۶/۱۱/۱۳۹۶ استفاده نمایند.

۲ -به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، پروژه‌های واقع در املاک متعلق به خود یا مشارکتی با مالکین را جهت ساخت به سرمایه‌گذاران و سازندگان واگذار و در پروژه‌های مشارکتی طبق شرایط مشابه مالکین، مشارکت نماید.

۳ -به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، در صورت درخواست مالکین، چنانچه تمام یا قسمتی از ملک در مسیر معبر یا فضاهای خدماتی یا پروژه‌های شهرداری واقع باشد و قطعه متقاضی یا متقاضیان حداقل ۵۰ درصد مساحت ملک شهرداری طبق طرح را تشکیل دهد، نسبت به تهاتر با قطعات آزادشده طرح یا واحدهای احداثی پروژه‌های مشارکتی خود، براساس قیمت هیأت کارشناسی رسمی دادگستری (یک نفر منتخب شهرداری، یک نفر منتخب مالک یا مالکین و یک نفر مرضی الطرفین)، با تشخیص اولویت توسط هیات مدیره سازمان عمران و بازآفرینی شهری اقدام نماید. ملک واقع در طرح و عوض آن به صورت همزمان کارشناسی و ۱۵ درصد به قیمت کارشناسی ملک واقع در طرح افزوده و مابه التفاوت احتمالی عوض و معوض (تا سقف ۵۰ درصد ارزش ملک متقاضی)، به صورت ۵۰ درصد نقدی و مابقی در اقساط ۱۸ ماهه پس از زمان انعقاد صلحنامه و بدون افزایش ناشی از تقسیط دریافت خواهد شد.

۴ -در صورت ارایه درخواست تجمیع و تجدید بنا توسط مالک یا مالکین، در املاکی که با قسمتی از ملک شهرداری، تشکیل یک قطعه برابر طرح دهد و مساحت ملک شهرداری، در قطعه مذکور، کمتر از حد نصاب تفکیک و کمتر از پنجاه درصد کل قطعه باشد، دراین صورت شهرداری مشهد مقدس می تواند ملک خود را به قیمت کارشناسی (با احتساب ۱۰  درصد تخفیف) به صورت ۳۰ درصد همزمان با امضای صلح‌نامه و ۱۰ درصد در زمان تحویل زمین و مابقی به صورت اقساط و حداکثر طی ۱۲ ماه پس از زمان انعقاد صلح نامه و ۱۰  درصد در زمان انتقال سند به مالک یا سرمایه گذار واگذار و یا با ملک متقاضی دیگری از همان بافت (که درخواست تجمیع در همین ملک را دارد)، با شرایط فوق تهاتر نماید.

۵- به جهت تسریع در آزادسازی محور توفیق به عنوان یکی از شریان‌های اصلی بافت، در صورت تهاتر املاک در مسیر خیابان توفیق با املاک حاشیه معبر، به نحوی که حداقل ۷۰  درصد قطعه حاشیه، حاصل از تهاتر با ملک در مسیر محور توفیق باشد، تا ۱۰ درصد عرصه برابر طرح مصوب (تا سقف ۳۰ متر مربع)، مجوز بهره برداری تجارتی با تخفیف ۱۰۰ درصد واگذار نماید.

۶ -در صورت تهاتر املاک واقع در طرح با واحدهای پروژه‌های در دست اقدام شهرداری، ارزش ملک مورد واگذاری مالک (با لحاظ ۱۵درصد افزایش)، معادل ۱۰ درصد ارزش کارشناسی ملک متقاضی در بهای آپارتمان، تخفیف داده می‌شود.

۷ –کوچه‌های بن‌بست در مالکیت شهرداری (عرض زیر ۶ متر) در صورت تجمیع کامل اراضی دو طرف آن، با تخفیف ۵۰ درصد و رعایت اصلاحیه ماده ۱۹ قانون نوسازی و عمران شهری، به مالکین قطعه تجمیعی، واگذار ‌می‌گردد.

۸ -اعطای مجوز برای ایجاد درب دوم پارکینگ به املاک با بر اصلی بیش از ۱۰ متر مطابق شرایط بخش (ب) بند ۱-۳ مصوبه ۹۴/۰۲/۲۹ مورخ ش/۴/۹۴/۲۳۰۰ شماره بلامانع است.

۹ -در صورت تقاضای پروانه برای ساختمان مسکونی و تخریب بنای گذشته، بدهی های مربوط به اعیانی گذشته، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصد می‌گردد.

۱۰ -به شهرداری مشهد  اجازه داده می‌شود، نسبت به انعقاد قرارداد اجاره کوتاه مدت با اختیار صلح اجاره بها با مالکان تا زمان تخریب ملک و حداکثر به مدت ۱۲ ماه از زمان انعقاد قرارداد واگذاری ملک به شهرداری، اقدام نماید.

۱۱ -به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، درصورت درخواست مالک مبنی بر دریافت مصالح حاصل از تخریب، مشروط به پذیرش مسئولیت تخریب و تسطیح و جمع‌آوری کامل نخاله‌های ساختمانی و پذیرش کلیه مسئولیت‌های قانونی مربوطه (اعم از حقوقی و جزایی در قبال اشخاص ثالث)، نسبت به واگذاری مصالح اقدام نماید. در این صورت، پرداخت آخرین قسط منوط به تحویل زمین تسطیح شده است.

۱۲ -به شهرداری اجازه داده می شود، درصورتی که ملک با املاک مجاور تجمیع و پروانه ساختمانی اخذ نماید (حداقل مساحت حاصل از تجمیع ۲۰۰ مترمربع) و یا در معبر واقع و عوض آن از قطعات تفکیکی و یا پروژه های در حال احداث دریافت نماید، نسبت به معرفی به بانک جهت کمک ودیعه مسکن معادل ۶۰ درصد ودیعه مسکن مصوب دولت از طریق بانک عامل اقدام نماید. مجموع اعتبار جهت ودیعه مسکن معادل ۱۰۰ میلیارد ریال خواهد بود. بازپرداخت مبلغ ودیعه همزمان با تحویل واحد مسکونی یا حداکثر ۲۴ ماه پس از دریافت است. در هر صورت انتقال سند منوط به تسویه حساب کامل خواهد بود.

۱۳ -شهرداری مشهد مکلف است، تا پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به اعطای تسهیلات تکمیلی مازاد بر تسهیالت تشویقی مندرج در این مصوبه به مالکین اولیه ۲۰ پروژه تجمیعی (با حداقل مساحت ۲۰۰ مترمربع) و پیشگام در هر محله هدف بازآفرینی، به شرح بندهای زیر اقدام نماید.

۱ -ودیعه مسکن (مندرج در بند ۱۲)، برابر ودیعه مسکن مصوب دولت؛

۲ -اعمال ۱۰۰ درصد تخفیف در حقوق شهرداری موارد مندرج در جدول فوق الذکر؛

۳ -پرداخت ۵۰ درصد هزینه نظام مهندسی پس از اعمال تخفیفات احتمالی؛

۴ -پرداخت ۵۰ درصد هزینه طراحی نما به دفاتر تسهیل‌گری در صورت اجرا نما برابر طرح مصوب.

۱۴ -اعطای تخفیفات پروانه مدنظر در این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۰ است و پس از آن، در پایان هر ۶ ماه ، ۵ درصد از تخفیفات پروانه این مصوبه (تا رسیدن تخفیفات به ۵۰ درصد) کسر می‌گردد.

۱۵- با توجه به تغییر رویکرد ملی در اجرای طرح های نوسازی و بهسازی و در همین راستا تغییر رویکرد مدیریت شهری مشهد در محله قلعه آبکوه، از مداخله مستقیم پروژه محور به بازآفرینی با مشارکت حداکثری مردم، شهرداری مشهد مکلف است:

الف- در کاربری‌های انتفاعی که شهرداری به تملک و آزادسازی اقدام نموده یا خواهد نمود و یا در پروژه‌های مشارکتی شهرداری با مردم به نسبت سهم الشرکه شهرداری در عرصه، برابر مفاد تفاهم‌نامه مورخه ۱۹/۱۰/۱۳۸۸(تصویر پیوست)، نسبت به پرداخت حقوقات آستان قدس رضوی یا اوقاف اقدام نماید.

ب- درخصوص پروژه‌ها که ساکنین به صورت مستقل یا مشارکتی درخواست احداث یا تجدید بنا دارند، پرداخت حقوقات آستان قدس یا اوقاف به نسبت سهم به عهده خود آنان بوده و شهرداری مکلف می‌گردد در این خصوص با آستان قدس و اوقاف هماهنگی و تعیین تکلیف نماید.

۱۶ -شهرداری مشهد مکلف است، کلیه تخفیف‌های اعمال شده در این محله را در معاونت مالی و پشتیبانی منطقه مربوطه (به عنوان درآمد نقد) ثبت و جهت پیگیری و وصول از دولت به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری ارسال نماید.

۱۷ -شهرداری مشهد مکلف است، بخشودگی و تخفیف‌های مندرج در این مصوبه را به عنوان آورده شهرداری مشهد در لوایح بودجه سنواتی خود منظور نموده و با استناد به مواد ۱۶و ۲۲  قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و ماده  ۴۶ آیین‌نامه اجرایی آن جهت دریافت معادل آن از دولت اقدام نماید.

۱۸ -شهرداری مشهد مکلف است، کلیه فعالیت‌های قابل تفویض خود در محدوده و محله هدف را به صورت یکپارچه و در قالب مدیریت واحد با هماهنگی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و از طریق دفتر تسهیلگری محله انجام دهد.

۱۹ -شهرداری مشهد  مکلف است، آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را متناسب با میزان عملکرد در لوایح بودجه سنواتی شهرداری منعکس نماید».

عضو شورای شهر مشهد از حال رفت

گفتنی‌است در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد، بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، از حال رفت که در پی این اتفاق جلسه شورای شهر از دستورکار خارج شده و بیست دقیقه تنفس اعلام شد. نیروی‌های اورژانس با حضور در محل جلسه به مداوای گندمی پرداختند.همچنین وی به منظور بررسی‌های بیشتر  پزشکی به بیمارستان منتقل شد.

در لحظه انتشار این خبر وی از بیمارستان مرخص شده و حال عمومی مساعدی دارد. 

انتهای پیام

 

  • دوشنبه/ ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99060302831
  • خبرنگار :