فرماندار در گفتگو با ایسنا:

شورای شهر ساوه در انتخاب رئیس به قانون تمکین کند

فرماندار ساوه گفت: شورای اسلامی شهر ساوه در انتخابات تعیین رئیس برای یکسال آینده فعالیت این پارلمان محلی، به قانون تمکین کند.

علی میرزایی امروز یکشنبه دوم شهریورماه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مساوی بودن آرای دو تن از نامزدهای ریاست شورای اسلامی شهر ساوه اظهار کرد: بنا بر ماده ۲۰ قانون انتخابات شوراها، انتخاب اعضای شورای روستا و شهر و شهرک به صورت مستقیم، عمومی، با رأی مخفی و اکثریت نسبی آراء خواهد بود.

‌وی ادامه داد: در تبصره ذیل ماده ۲۰ آمده است در صورتی که آرای دو یا چند نفر از داوطلبان مساوی باشد اولویت با ایثارگران است  و در صورت نبودن افراد مذکور، اولویت با فرد یا افرادی است که دارای مدرک تحصیل بالاتر هستند و در صورت یکسان بودن مدرک تحصیلی ملاک انتخاب، قرعه است.

فرماندار ساوه با تاکید بر رسمیت یافتن فرآیند برگزاری انتخابات هیات رئیسه با تنظیم صورتجلسه اظهار کرد: با توجه به مساوی بودن آرای دو تن از داوطلبان بایستی صورتجلسه تنظیمی شورای شهر در خصوص نتیجه برگزاری انتخابات، به کمیته انطباق شهرستان ارسال شود تا براساس مفاد قانونی اعمال نظر و تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: چنانچه صورتجلسه برگزاری انتخابات تنظیم شده باشد، برگزاری انتخابات مجدد براساس ماده ۲۰ قانون انتخابات شوراها منتفی است.

گفتنی است، در جلسه روز شنبه اول شهریورماه شورای اسلامی شهر ساوه پس از داوطلب شدن سه نفر از اعضای شورا برای تصاحب صندلی ریاست، دو نفر از اعضا بطور مساوی چهار رای و نفر سوم تنها یک رای کسب کرد و شورا تصمیم بر برگزاری انتخابات در جلسه آینده گرفته بود که بر اساس گفته فرماندار، قانون در این خصوص تعیین تکلیف کرده است و در صورت تنظیم صورتجلسه نیازی به برگزاری مجدد انتخابات نبوده و خلاف مقررات است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99060201861
  • خبرنگار : 50212