معاون سازمان صمت استان:

امسال ۲۳۸ میلیارد ریال کالای احتکار شده در فارس کشف شده است

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان مرداد، ۱۹ انبار احتکار کالا در فارس شناسایی و از آنها اقلامی به ارزش بیش از ۲۳۸ میلیارد ریال کشف و ضبط شده است.

محمدابراهیم صداقت شنبه اول شهریور در جمع خبرنگاران گفت: کالاهای کشف شده در ۱۹ انبار یاد شده، شامل برنج، پودر شوینده و پوشک بچه، اتومبیل، روغن موتور، سیب‌زمینی، شکر، کاغذ، لاستیک و لیمو بوده است.

به گفته وی با کشف ۸ انبار احتکار برنج بیش از ۷۱ تن برنج به ارزش ۲۷ میلیارد و ۲۵۷ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۸۰۰ ریال کشف و پرونده این انبارها برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

صداقت به کشف ۲ انبار احتکار لیمو خارکی اشاره و اضافه کرد بیش از ۶۳ تن لیمو خارکی در این انبارها کشف شد و پرونده تخلفی به ارزش ۷ میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال برای صاحبان کالا تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

وی با یادآوری اینکه بیش از ۱۶۷ تن شکر در ۲ انبار توسط بازرسان سازمان صمت کشف شده است، ارزش کالای کشف شده را بیش از ۲ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲۰۰ تن سیب زمینی به ارزش ۳۶ میلیارد ریال از یک انبار کشف شد که پرونده برای بررسی و صدور رای در اختیار تعزیرات قرار گرفته است.

صداقت کشف ۷۴۲ حلقه لاستیک به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال، ۹۴۵ بسته کاغذ به ارزش ۳۷۸ میلیون ریال، ۱۵۲ قوطی ۲۰ لیتری روغن موتور به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال، ۲ هزار و ۳۶۸ بسته پودر شوینده به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال را از دیگر کالاهای احتکار شده کشف شده برشمرد.

وی به کشف انبار احتکار خودرو نیز اشاره و اضافه کرد: در آشفته بازار خودرو، بازرسان این سازمان موفق به کشف ۳۰ دستگاه خودرو شدند که ارزش ریالی پرونده تشکیل شده برای صاحب خودروها بالغ بر ۱۲۷ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال بود که به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس با یادآوری اینکه گزارش‌هایی مبنی براینکه برخی از محتکران اقدام به احتکار کالا در منازل مسکونی می‌کنند، از مردم درخواست کرد که درصورت مشاهده چنین مواردی، از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس، ۳۲۳۴۰۰۰۰ ستاد خبری اتاق اصناف شیراز و ۱۳۵ ستاد خبری تعزیرات حکومتی فارس موضوع را اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99060100798
  • خبرنگار :