معاون فرهنگی و رسانه اداره کل ارشاد خراسان رضوی خبر داد

فروش بیش از ۵۵ هزار جلد کتاب در طرح تابستانه خراسان رضوی

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که طرح تابستانه کتاب پس از ۱۲ روز در سراسر کشور به پایان رسید، گفت: کل فروش استان در انتهای طرح ۱۹ میلیارد و ۱۱ میلیون و ۱۲ هزار و ۹۵ ریال بود و ۵۵ هزارو ۳۳۵ جلد کتاب در طی این مدت کوتاه به فروش رسید که آمار بی‌نظیری را در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی استان رقم زده است.

افشین تحفه‌گر با اعلام این خبر افزود: در این دوره با مشارکت گسترده مردم کتاب‌خوان و فرهیخته استان، خراسان رضوی به عنوان یکی از فعال‌ترین و  پرفروش‌ترین استان‌های کشور برای چهارمین دوره پیاپی معرفی شد.

وی ادامه داد: ۸۲ کتاب‌فروشی از سراسر استان در این دوره از طرح شرکت کردند که از این تعداد ۶۳ کتاب‌فروشی مربوط به مشهد و ۱۹ کتاب‌فروشی مربوط به شهرستان‌ها بود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، بیان کرد: از بین کتاب‌فروشی‌های شرکت کننده در طرح،۶۲ کتاب‌فروشی شهرستان مشهد و ۱۶ کتاب‌فروشی در سایر شهرستان‌ها فروش داشتند.

تحفه‌گر گفت: یارانه اختصاص یافته به استان خراسان رضوی در طی طرح با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم در چند نوبت افزایش یافت و در نهایت به  ۳ میلیارد و  ۵۰۰ میلیون ریال رسید که ۳ میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۱۸۱ ریال آن مصرف شد. 

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ وی عنوان کرد: بیشترین فروش در طرح تابستانه کتاب ۹۹ به ترتیب  مبلغ یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۱۰۳ ریال و یک میلیاردو ۴۱۰ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۰۰ ریال و ۷۲۹ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۵۰۰ ریال فروش بوده است. 

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99060100591
  • خبرنگار :