انجام بالاترین سطح مذاکرات بین کره جنوبی و چین از زمان آغاز کووید ۱۹

کره جنوبی امروز مذاکراتی را با دیپلمات رده‌بالای چین آغاز کرد. این نخستین دیدار یک مقام رده‌بالای پکن از اواخر سال گذشته، که ویروس کرونا در چین ظاهر شد، به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دولت کره جنوبی اعلام کرد، "یانگ جیچی"، یکی از اعضای رده بالای حزب کمونیست چین، با "سوه هون"، مشاور جدید امنیت ملی کره جنوبی در شهر جنوبی بندری "بوسان" دیدار می‌کند تا با او درباره همکاری مربوط به ویروس کرونا، روابط دوجانبه و شرایط پیرامون شبه‌جزیره کره، مباحثاتی داشته باشد.

دولت کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، یانگ روز جمعه رسیده و قرار است روز شنبه این کشور را ترک کند.

این مذاکرات در حالی انجام می‌گیرد که ویروس کرونا، مبادلات دو طرفه بین کره جنوبی و چین را قطع و مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با مشارکت کره جنوبی را نیز متوقف کرده است.

بنا بر اعلام هفته گذشته "کانگ مین‌-سئوک"، سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی، سوه -که ماه گذشته و بعد از خدمت به عنوان یک مقام ارشد اطلاعاتی، سمت بالای امنیتی را از آن خود کرده است- قرار است درباره کره شمالی، همکاری مربوط به ویروس کرونا و سفر احتمالی شی جینپینگ، رئیس جمهور چین به سئول با دیپلمات رده‌بالای چینی صحبت کند.

یانگ پیش از نشست، به سؤالی درباره اینکه آیا شی امسال دیداری با کره جنوبی خواهد داشت یا خیر، پاسخ نداد.

کره جنوبی و چین ماه گذشته پس از آنکه سئول یک دیپلمات رده‌بالا را برای نشست اقتصادی دوجانبه به چین فرستاد، از سر گرفتند.

کره جنوبی به طور گسترده‌ای موفق شد اولین مورد بیماری کووید ۱۹ در خارج چین را بدون وقفه‌های اساسی تحت کنترل بگیرد، اما افزایش‌های اخیر در تعداد موارد، مقامات این کشور را تشویق کرد قوانین فاصله‌گذاری سفت و سخت‌تری را مجدداً اعمال کنند.

کره جنوبی تا نیمه‌شب جمعه، ۳۳۲ مورد جدید ابتلای به ویروس کرونا گزارش کرده که ۳۱۵ نفر آن‌ها از افراد داخل کشور بودند. این ارقام، آمار این کشور را به ۱۷ هزار و ۲ مورد به همراه ۳۰۹ مورد مرگ می‌رساند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99060100198
  • خبرنگار : 71605

برچسب‌ها