واکنش گروه‌های مقاومت عراق به دیدار الکاظمی و ترامپ

گروه‌های مقاومت عراق بیانیه‌ای را درباره دیدار پنجشنبه نخست‌وزیر این کشور با رئیس جمهوری آمریکا و نیز عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات صادر کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، گروه‌های مقاومت عراق در بیانیه‌ای درباره دیدار مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر کشورشان با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اظهار کردند: الکاظمی باید اجرای تصمیم ملت عراق که به خاطر آن تظاهرات کردند و همچنین تصمیم پارلمان و دولت برای اجرای اخراج نیروهای اشغالگر از کشور را در اولویت خود قرار دهد؛ چراکه حضور و نقض‌های این نیروها خارج از توافق چارچوب راهبردی و تجاوز آشکار به حاکمیت و کرامت عراق است.

در این بیانیه آمده است: از اینکه دیدار الکاظمی با ترامپ شامل اجرای مصوبه اخراج کامل نظامیان اشغالگر آمریکا نبود، شوکه شدیم. بازگشت الکاظمی بدون تحقق و اجرای تصمیم ملت، پارلمان و دولت عراق و وعده‌های او به خودش و گروه‌های عراقی برای دفاع از حاکمیت کشورش و پایان دادن به اشغالگری امریکا باعث می‌شود که مقاومت عراق تمامی منافع آمریکا را هدف قرار دهد و زمین زیر پای نیروهای اشغالگر آنها را به لرزه دربیاورد و هرچه دور از شهرهای ما باشند از آتش ما درامان نخواهند ماند.

گروه‌های مقاومت عراق در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی تأکید کردند: گروه‌های مقاومت این عادی سازی روابط را محکوم کرده و با خائنان به مسأله فلسطین و اسلام به عنوان ابزار اشغالگران و تداوم غده سرطانی که طرح‌های استعمارگرایانه صهیونیستی را اجرا می‌کنند، برخورد می‌کنند.

این گروه‌ها در ادامه تأکید کردند: هیئت‌های اسرائیلی که اخیراً به بغداد آمدند و با فرماندهان آمریکایی و عراقی برای هماهنگی مدیریت پرونده ایجاد هرج و مرج و خرابکاری در عراق دیدار کردند، از دایره اهداف ما خارج نخواهند شد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99053123015
  • خبرنگار : 71610