به همت شعب سازمان دانشجویان انجام می‌شود

اجرای آئین عزاداری ماه محرم همسو با شرایط خاص کرونایی/پخش مجازی مقتل‌خوانی دانشجویی

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی از برگزاری آئین عزاداری ماه محرم توسط شعب این سازمان در سراسر کشور به صورت مجازی و همسو با شرایط خاص کرونایی خبر داد.

به گزارش ایسنا،  مهدی عباسی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از الزامات شرعی برپایی آئین‌های ویژه ماه محرم امسال است افزود: شعب سازمان از شب اول ماه محرم با ویژه برنامه‌های مجازی دانشجویی شامل سخنرانی، مداحی، شب شعر و پرسش و پاسخ به عزاداری می‌پردازند.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تصریح کرد: در شب اول و دوم ماه محرم، شعب استان فارس و همدان با پخش "سخنرانی مذهبی"، شب سوم شعبه یزد با بررسی "آئین سنتی عزاداری" و شب چهارم شعبه زنجان با ویژه برنامه "خیمه هنرمندان" میزبان دانشجویان و عاشقان اباعبدالله خواهند بود.

به گفته این مقام مسئول، برنامه "شب شعر آئینی" نیز توسط شعب گیلان و خوزستان در شب پنجم و ششم، و "گفتگو پیرامون موسیقی عاشورایی" توسط شعبه خراسان رضوی در شب هفتم اجرا می‌شود.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: شب هشتم ماه محرم شعبه قزوین اجرا کننده برنامه "کتابخوانی عاشورایی، سخنرانی مذهبی و مداحی" خواهد بود.

عباسی گفت: شعبه هنر و تهران در شب نهم به اجرای برنامه "محرم در هنرهای نمایشی و سینمایی" و شب دهم شعبه مرکزی به اجرای برنامه "سخنرانی و مداحی" می پردازند.

وی تصریح کرد: این برنامه ساعت ۲۲ هر شب به صورت زنده (لایو) با حضور اساتید و مداحان پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، وی ضمن اشاره به برگزاری طرح مقتل‌خوانی در سال‌های گذشته توسط سازمان دانشجویان خاطرنشان کرد: با هدف معرفی مقتل خوانی به عنوان یکی از به روزترین شیوه های قابل الگوبرداری عزاداری حسینی و ایجاد بصیرت در میان دانشجویان هر شب بخشی از مقتل‌های اجرا شده، در صفحه اینستاگرام سازمان بازنشر پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 99053122993
  • خبرنگار :