رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خبر داد

عدم مشاهده بیماری تب سه روزه دامی در اسدآباد

رئیس داره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: با توجه به کانون بیماری تب سه روزه در استان های همجوار خوشبختانه موردی از این بیماری در گاوداری های صنعتی، سنتی و دامداری های اسدآباد مشاهده نشده است.

دکتر عادل بصیری‌محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماری تب سه روزه یک بیماری ویروسی عفونی غیرقابل انتقال به انسان و مختص به دام سنگین گاو و گاومیش بوده که بیشتر در فصل گرما از طریق حشرات و بندپایان و حمل و نقل دام های آلوده از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل می شود.

وی افزود: با توجه به کانون بیماری در استان های همجوار بهترین اقدام پیشگیری، کنترل جمعیت حشرات از طریق سم پاشی و واکسیناسیون به موقع دام هاو عدم انتقال دام های آلوده به دامداری خواهد بود.

بصیری محمدپور تصریح کرد: اقدامات به موقع این اداره سم پاشی گاوداری های صنعتی و روستاهای در معرض خطر و مرزی بوده و در صورت درخواست دامداران از طریق مراکز مایه کوبی به صورت بهادار واکسن مورد نیاز دامداران تهیه می شود.

وی با تأکید بر اینکه دامداران ضمن سم پاشی بدن و جایگاه دام از حمل و نقل دام از مناطق آلوده به شهرستان خوداری کنند و از هرگونه حمل و نقل دام بدون گواهی بهداشتی، قرنطینه ای بپرهیزند، یادآور شد: در صورت مشاهده علائم بیماری از جمله تب بالا، پنومونی با ترشحات بزاق از بینی ولنگش در حین راه رفتن دام خود را  هرچه سریع تر به اداره دامپزشکی گزارش دهند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99052921448
  • خبرنگار : 50037