معاون سازمان جهاد کشاورزی استان:

سالانه ۲۷۰۰ تن عسل در لرستان تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:‌ سالانه ۲۷۰۰ تن عسل در استان تولید می‌شود.

ناصر نجیب‌زاده امروز بیست و هشتم مرداد در آیین شکرگزاری و برداشت عسل در منطقه کفراج دلفان اظهار کرد: برای دومین سال متوالی است که این برنامه با هدف بررسی و رفع مشکلات موجود و استفاده از ظرفیت‌های جدید این بخش برپا می‌شود که هم به نفع تولیدکنندگان و هم به نفع اقتصاد استان است.

وی ادامه داد: در لرستان حدود ۳۰۰۰ بهره‌بردار زنبورعسل وجود دارد که ۲۳۰۰ نفر در این بخش شاغل‌اند.

نجیب‌زاده خاطرنشان کرد: سالانه ۲۷۰۰ تن عسل در استان تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و پوشش گیاهی مناسب و مناطق مستعد از لحاظ منابع طبیعی و کشاورزی، کیفیت عسل استان بسیار بالاست و البته در این حوزه به برندسازی نیاز داریم که هم مصرف در داخل و هم توان صادراتی را بالا ببریم.

وی تصریح کرد: برندسازی در حوزه عسل لرستان هم بازار و درآمد مناسبی برای تولیدکنندگان این محصول فراهم می‌سازد و هم ارزش‌افزوده برای کشور به وجود می‌آورد.

نجیب‌زاده با اشاره به تنوع محصولات فرعی عسل خاطرنشان کرد: این محصولات ازجمله ژل رویال که سه سال است کار فرآوری و تولید آن را شروع کرده‌ایم، ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد و از طرفی جایگزین بسیاری از محصولات ضدعفونی‌کننده و آنتی باکتریال در حوزه‌های پزشکی است.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۷۷ کیلو ژل رویال در لرستان تولید می‌شود، افزود: محصولات متنوعی همراه با خود عسل استفاده شود که هم طبیعی است و هم می‌تواند اثرگذار باشد.

نجیب‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هدف عمده ما ایجاد هماهنگی از زمان تولید تا زمان مصرف و توان‌بخشی به عسل لرستان است تا ارزش‌افزوده بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به بحث برندسازی در عسل لرستان یادآور شد: پنج کارخانه بسته‌بندی در استان فعال است که با عناوین خود وارد بازار شدند و محصول را با شرایط مناسبی عرضه می‌کنند اما هدف ما بحث کامل‌تری است و می‌خواهیم در این حوزه که کمتر کار شده با هماهنگی دانشگاه‌ها در قالب خوشه‌ها بحث برندسازی و درجه‌بندی این محصول را انجام دهیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۰:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99052821270
  • خبرنگار :