یک مسئول:

سرقت امان توزیع برق استان مرکزی را بریده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از وضعیت سرقت تجهیزات برق گلایه کرد.

محمد اله داد 27 مردادماه در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به اینکه تابستان 99 را با کمترین خاموشی ها پشت سر گذاشتیم، افزود: با وجود اینکه در بخش های مختلف مانند خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی با افزایش مصرف برق روبرو بودیم و حتی این افزایش در بخش صنعت به 10 درصدی نسبت به سال گذشته رسید ولی خوشبختانه با چالش خاصی مواجه نشدیم و در سال جهش تولید، تامین و توسعه زیرساخت های صنعت برق در استان انجام گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اگر در حوزه خدمات شهری هم افزایی و تعامل وجود نداشته باشد، قطعا خدمت رسانی هزینه مضاعف داشته و همراه با اختلال خواهد بود، گفت: در همین راستا آماده ایم که تعامل مناسبی بین مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی و شهرداری و شورای شهر وجود داشته باشد و قطعا در این شرایط، مشکلات قابل حل خواهند بود.

اله داد اظهار کرد: احداث شبکه های زیرزمینی و کانال در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر پنج کانال اجرا شده یا در مرحله اجرا قرار دارد که شامل اتمام پست اراک هفت و در حال اجرا بودن پست اراک دو، اراک پنج، اراک شش و بازار می شود که اقدامات بسیار شاخصی در بازار اراک انجام گرفته است.

وی بهترین گزینه توسعه شبکه برق در شهرها را کانال دانست و افزود: پس از کانال، کابل کشی دفنی مطرح است که به دلیل حفاری و تخریب مجدد نیاز به ترمیم و مرمت دارد، ولی برتر از شبکه هوایی است، با اینهمه 50 درصد شبکه برق استان مرکزی هوایی و کابل خودنگهدار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یکی از مسائل و چالش های پیش روی شرکت را صدور پروانه ساخت و بالکن بیان کرد و گفت: نوع ساخت ساختمان ها با توجه به تنوع شبکه های برق رسانی اهمیت دارد و لازم است که تعیین تکلیفی در این راستا وجود داشته باشد، به عنوان مثال ساخت کوی پردیس مشکلاتی دارد و شبکه باید کاملا زمینی شود.

وی با بیان اینکه علیرغم اینکه روشنایی شهر اراک نامطلوب نیست ولی همچنان جای کار دارد، تصریح کرد: سرقت امان ما را بریده است، قبلا سرقت مربوط به سیم و ترانس بود، اما در حال حاضر به مهره های روی فونداسیون پایه فلزی رسیده است و حتی کابل های درون پایه فلزی نیز سرقت می شود که به معضلی برای شرکت تبدیل شده است.

اله داد در خصوص برخی نقدها از سوی شهروندان مانند اعتراض ساکنان کوی کوثر نسبت به اجرایی نشدن پل هوایی به دلیل وجود معارض برق بیان کرد: منابع برای جابجایی و اصلاح شبکه محدود است و در برخی از مناطق با توجه به قیمت های هنگفت که نوسان شدیدی دارند، جابجایی مقرون به صرفه نیست، علاوه بر این شرکت بنیه جابجایی و اصلاح مدام شبکه برای تمامی شهرهای استان را ندارد چراکه با توجه به افزایش قیمت ها این شرایط قابل اجرا نیست.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99052720329
  • خبرنگار : 50210