مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان:

با نذر سلامتی، جان یک انسان را نجات دهیم

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: مردم می‌توانند با نذر سلامتی، جان یک انسان را نجات داده و بیمار را از درد و رنج دیالیز رها کرده و به فعالیت اجتماعی بازگردانند.

محمدرضا طهماسبی ظهر امروز (۲۷ مردادماه) در بازدید از ایسنا، با بیان اینکه سالیان سال است که انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به‌عنوان برترین انجمن کشور در بخش آموزش، پیشگیری و اطلاع‌رسانی مدیون خبرگزاری‌ها و مطبوعات به ویژه خبرگزاری ایسنا است، اظهار کرد: خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان همیشه همراه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان بودند که در راستای فرهنگ‌سازی و پیشگیری از بیماری‌ها به عنوان دست راست این انجمن به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی استان زنجان، همه بیماران دیالیزی بیمارستان ولی‌عصر (عج) زنجان به بخش دیالیز انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان منتقل شده‌اند و وظیفه این انجمن در بخش درمانی و حمایت افزایش یافته است، افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان مردم کمک‌های خوبی به این انجمن کردند و بخشی از مراسم خود را لغو کرده و هزینه آن را به سمت خیریه‌های استان سوق دادند.

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، تصریح کرد: در سال‌های گذشته پایگاه‌های محرم توسط انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان در نقاط مختلف شهر برقرار می‌شد و مردم نیز کمک خوبی به این انجمن می‌کردند ولی امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی، پایگاهی مستقر نخواهد شد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان با اشاره به اینکه امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی در ایام محرم نذورات اطعام نخواهد بود، ادامه داد: هیچ چیزی ارزشمندتر از نجات جان یک انسان، رها کردن بیمار از درد و رنج دیالیز و بازگشت به جامعه نیست که این امر با سوق دادن نذورات مردم به این سمت محقق خواهد شد.

طهماسبی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف و مطلوب ساختمان مرکزی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان، اظهار کرد: ۱۵۰۰ بیمار تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قرار دارند که با پیوند کلیه و مراقبت از چرخه دیالیز خارج شده‌اند، قابل ذکر است در بخش دیالیز ۳۰ تخت پیشرفته خیرساز از سال ۹۶ فعال شده و ۱۸۰ بیمار را یک روز در میان به صورت رایگان پذیرش می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ نفر در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان تشکیل داده‌اند که ۱۵۰۰ نفر از چرخه دیالیز خارج شده و به فعالیت اجتماعی بازگشتند، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰۰ بیمار در دو مرکز زنجان؛ مراکز بهمن و انجمن کلیوی استان هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99052720029
  • خبرنگار : 50167