پیام اسرائیل به حماس درباره ارتباط کمک‌های قطر با توقف پرواز بالن‌های آتش‌زا

منابع اسرائیلی اعلام کردند، تل‌آویو از طریق مقامات قطر به جنبش حماس اطلاع داده تا زمانی که پرواز درآوردن بالن‌های آتش‌زا حاوی مواد منفجره به سمت شهرک‌های جنوبی ادامه داشته باشد، اجازه وصول وجه نقدی ماهانه را نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت، این منابع گفتند، در این پیام که یوسی کوهن، رئیس دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) حامل آن در جریان سفر اخیرش به دوحه بوده، آمده است، طی دو سال گذشته دولت قطر را ترغیب کرده ماهانه ۳۰ میلیون دلار به حماس بپردازد اما اکنون تصمیم گرفته به دلیل به پرواز درآوردن بالن‌های آتش‌زا که تنها طی در عرض یک ماه موجب آتش سوزی در بیش از ۱۰۰۰ دونم از مزارع کشاورزی در اراضی اشغالی شده، این کمک‌ها را متوقف کند.

روزنامه هاآرتص به نقل از مسؤولی در تل‌آویو نوشت، حماس دیگر به این مبلغ اکتفا نمی‌کند و برای گرفتن امتیازات بیشتر مانند پیشرفت در مذاکرات برقراری آتش‌بس، تبادل اسرا، اجرای پروژه‌های زیرساختی مدنی شامل برق، آب و فاضلاب فشار می‌آورد.

محمد العمادی، رئیس کمیته قطر در بازسازی غزه این مسائل را تایید کرد و گفت، وارد کردن کمک‌ها به غزه با چالش‌ها و موانعی مداومی روبروست و قطر کمک‌ها را با هدف کاهش آثار محاصره تحمیلی بر مردم فلسطین ارائه می‌دهد.

آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در سایه تشدید تنش ناشی از پرتاب بالن‌های آتش‌زا و نیز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی سه شب گذشته و اعمال تحریم‌های رژیم علیه مردم نوار غزه از جمله بستن گذرگاه مرزی کرم ابو سالم و توقف واردات سوخت در جریان گشتی در منطقه غلاف غزه که روز جمعه صورت گرفت برای ارزیابی وضعیت مقابل نوار غزه مشورت‌هایی انجام داد.

همچنین گروهی از سازمان‌های حقوق بشری و سازمان‌های جامعه مدنی رژیم صهیونیستی کمپین یاری به غزه علیه این اقدامات را راه اندازی کرده و تحریم‌ها و اقدامات این رژیم را مجازات جمعی دانستند.

این سازمان‌ها در بیانیه مشترکی اعلام کردند، پرتاب بالن‌های آتش‌زا هدف قرار دادن ساکنان غیرنظامی را توجیه نمی‌کند و واکنش اسرائیل نامناسب بوده و با قوانین بین‌المللی و اسرائیلی مغایرت دارد و توقف عرضه کالاهای اساسی از جمله سوخت ضروری برای احیای تنها نیروگاه تولید برق نوار غزه به موجب قوانین بین‌المللی انسانی است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99052518374
  • خبرنگار : 71592