به گزارش ایسنا، علی عابدزاده در مراسم تودیع و معارفه خود که در دانشکده صنعت هوایی برگزار شد با اشاره به پیشرفتهای صورت گرفته در حوزههای تعمیر و نگهداری و طراحی و ساخت هواپیما در سالهای گذشته و اینکه در اوایل سال آتی توانایی ساخت قسمت گرم موتور در حوزه هواپیماهای غیرنظامی را پیدا میکنیم، اظهار کرد: در بدو ورودم در سازمان هواپیمایی دهها پرونده قضایی وجود داشت که همکاران من از پیگیری آن رعب و وحشت داشتند اما من آرامش را به سازمان هواپیمایی برگردانم و با برخی واپسگرایان که تماما در حال حاشیهسازی و کارشکنی بودند برخورد کردم و آنها را از خودمان دور کردیم.
وی تصریح کرد: این واپسگرایان آنقدر نفوذ دارند که در مهمترین ارکان کشور از جمله دادسراها، مجلس شورای اسلامی و غیره تاثیرگذار هستند اما ما با همه آنها برخورد کردیم این در حالی است که با وجود آنکه از آذرماه سال گذشته یکی از این کارشکنان را اخراج کردم هنوز در دادگاه تخلفات وزارت راه و شهرسازی اخراج نشده است.
رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: این واپسگرایان سعی داشتند در همه مشکلات به وجود آمده سازمان هواپیمایی کشوری را مقصر جلوه دهند و به همین سبب اعلام کردند که در سانحه ایران 110 سازمان هواپیمایی مقصر بوده است اما من جلوی آنها را گرفتم چرا که آنها دانسته یا ندانسته خطی را دنبال کردند که دشمن آن را میخواست و با وجود آنکه ایکائو میخواست ما را تحریم کند اجازه آن را ندادیم و جلوی آن را گرفتیم.
عابدزاده با بیان اینکه من را متهم به نفوذ در دستگاه امنیتی کردند، گفت: در پرواز تهران – یاسوج هم قصد داشتند سازمان هواپیمایی را مقصر جلوه دهند در حالی که خلبان این پرواز با اختیار خود ارتفاع هواپیما را به 15 هزارپا و بعد از آن به 14 هزارپا کاهش داده و با وجود آنکه صدای خلبان این پرواز در ویس ریکوردر هواپیما ضبط شده و موجود است، به ما اعلام کردند که چیزی نشنیدیم، اما با وجود هجمههای فراوان این موضوعات را دنبال خواهیم کرد.
رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: بعد از آنکه از این طریق به جایی نرسیدند تلاش کردند به مدرک تحصیلی من ایراد بگیرند و بگویند مدرک تحصیلی عابدزاده جعلی است و مشکل دارد، چرا که زیرنمرهها در این مدرک وجود ندارد، اما من در سال 1359 استخدام شدهام و امکان ندارد که کسی در این سازمان استخدام شود و مدرک تحصیلی ارائه نداده باشد کما اینکه در آن زمان تاییدیه مدرک تحصیلی را میگرفتند و من گواهی تحصیلی و زیرنمراتم را دارم و معدل لیسانسم 88 درصد و معدل فوقلیسانسم 92 درصد بود.
وی دربارهی حواشی ایجاد شده درباره خرید هواپیمای فلایتچک تصریح کرد: درباره هواپیمایی فلایت چک نیز گفتند آن را گران خریدند اما باید بگویم این هواپیما را من خریدم و در آن زمان قیمت آن 11 میلیون و 900 هزار یورو بود و وقتی که به این نتیجه رسیدم که این هواپیما مناسب است آن را 9 میلیون و 950 هزار یورو خریدم که تقریبا دو میلیون یورو ارزانتر بود، اما اعلام کردند که این هواپیما گران خریداری شده است همچنین FIS هواپیما نیز سه میلیون و 950 هزار یورو خریداری شد که برخی افراد بیهویت سندسازی کردند و آن را تبدیل به 950 هزار یورو کردند، اما مشخص نیست که چرا یک آدم هوشیار نباید در این میان باشد تا متوجه شود که این سند سازی و نامه نگاریها دروغ است و یک شخص بیهویت با نامه نگاری ادعا کند که این تجهیزات گران خریداری شده است.
رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در ایامی که مسئولیت سازمان هواپیمایی را برعهده داشتم از من گله میشدم که چرا حرف نمیزنید اما باید بگویم در این سازمان و حوزه کارها طوری است که باید در حرف زدن دقت کنیم و اگر حتی حرفی در داخل قیمت و ارزش داشته باشد ممکن است همان حرف در داخل و خارج علیه من استفاده شود بنابراین هر حرفی را نمیتوانیم بزنیم.
همچنین در زمینهی پرونده هواپیمای اوکراینی نیز با آنکه ناهماهنگیهایی وجود داشت میخواستند علیه ایرلاینهای ما پروندهسازی کنند جلوی آن را گرفتیم و خدا رو شکر در زمینه هواپیمای اوکراینی رو سفید هستیم.
انتهای پیام