سال‌های  ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱؛

ارائه شاخص‌ترین فعالیت‌های جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در قائنات

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جهاددانشگاهی مرکز قائنات ۱۲ مردادماه ۹۸ با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی تاسیس شد و اهداف و برنامه‌هایی برای آن درنظرگرفته شده است.

جلال الدین صادقی، امروز پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ضمن گرامیداشت ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی متناسب با مأموریتی که جهاددانشگاهی کشور به آن واگذار کرد، در سه محور گیاهان دارویی استراتژیک شامل؛ عناب، زرشک و زعفران، آسیب‌های اجتماعی و مدیریت شهری و روستایی پرداخته و اقداماتی انجام داده است.

به گزارش ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت، آموزش‌های ضمن خدمت، آموزش عالی، مرکز آزمون و کالج زبان‌های خارجی جهاد دانشگاهی را داریم، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، سازمان دانشجویان، دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی و فرهنگسرای ابن حسام فعالیت دارند.

صادقی بیان کرد: جهاددانشگاهی مرکز قائنات ۱۲ مردادماه ۹۸ با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی تاسیس شد.

وی با اشاره‌ به مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی جهاددانشگاهی مرکز قائنات، ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و با نگاه به برنامه هفتم، فعالیت‌هایی از جمله راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت، راه‌اندازی دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، راه‌اندازی دفتر خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و راه‌اندازی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) برای این واحد پیش‌بینی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی دفتر مطالعات شهری و روستایی، ایجاد و توسعه خدمات پزشکی با بهره‌گیری از توانمندی پژوهشگاه‌های رویان و ابن سینا، تلاش در راستای انجام پژوهش‌های کاربردی با محوریت زرشک و هدف‌گذاری برای ایجاد مرکز تحقیقات زرشک و در نهایت ایجاد پژوهشکده زرشک نیز برای جهاد دانشگاهی مرکز قائنات پیش‌بینی شده و برخی از این اقدامات نیز انجام گرفته است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از نیروی انسانی توانمند و متعهد خراسان جنوبی به‌عنوان یک مزیت نام برد و ادامه داد: امیدواریم با بهره‌گیری از این نیروی انسانی آن‌گونه که شایسته است به اهداف خود برسیم.

صادقی تصریح کرد: جهاددانشگاهی یک سیستم یکپارچه و توانمند در سطح ملی است که نیاز به حمایت مسئولان دارد.

وی با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی نماینده قائنات و زیرکوه در مجلس، فرماندار، شهردار و خیرین شهرستان قائنات از توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این شهرستان، اظهار امیدواری کرد: این گونه حمایت‌ها در شهرستان‌های طبس و فردوس نیز توسط مسئولین محقق شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99051612055
  • خبرنگار :