محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا، گفت: فقط حدود ۶۰ درصد از تولیدکنندگان صنایع دستی استان در فضای مجازی فعال بوده، محصولات خود را معرفی می کنند و در این فضا فروش محصولات خود را انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان صنایع دستی در این استان به دو صورت کارگاهی و انفرادی فعالیت می کنند، افزود: در این استان افرادی که به صورت کارگاهی فعال هستند و یا افرادی که به صورت انفرادی فعال بوده اما میزان تولیداتشان به اندازه یک کارگاه است، محصولات خود را در فضای مجازی معرفی و به فروش می رسانند.
قهرمانیان در ارتباط با اینکه چرا یک تعداد از کارگاه های صنایع دستی در فضای مجازی فعال نیستند، ادامه داد: نبود سواد فضای مجازی و امکانات یکی از مهمترین علل این امر بوده است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر نبود بسته بندی مناسب و نداشتن برند از دیگر عللی است که می توان به آن اشاره کرد.
این مقام مسئول اظهارکرد: در خراسان شمالی ۱۶ هزار تولیدکننده صنایع دستی در ۶۱ رشته در حال فعالیت هستند.
انتهای پیام