مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اجرای طرح خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی از عید قربان تا غدیر در مناطق محروم

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح رایگان بهداشتی دامپزشکی در دهه امامت و ولایت در مناطق محروم و صعب العبور استان خبر داد.

"دکتر عبدالله بهمنش" در حاشیه جلسه هماهنگی اجرای طرح بهداشتی دامپزشکی بمناسبت اعیاد قربان و غدیر در مناطق محروم و صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط کرونایی و مشکلات مناطق دورافتاده در دسترسی به مراکز درمانی دامپزشکی برای اولین بار در کشور و به ابتکار این استان طرح رایگان بهداشتی دامپزشکی در مناطق محروم و صعب العبور استان طی هفته امامت و ولایت اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این طرح شهرستانهای ۸ گانه استان به فراخور روزهای این هفته یک منطقه از مناطق روستایی و عشایری که به لحاظ امکانات و دسترسی به خدمات بهداشتی در محرومیت بسر برده احصاء و با حضور مسئولین شهرستانی خدمات معاینه، درمان، سمپاشی اماکن دامی، اهداء بسته های دارویی و سموم رایگان به همراه آموزش های چهره به چهره ارائه خواهد شد.
مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای طرح قربان تا غدیر را علاوه بر صیانت از سرمایه‌های دامی، کمک به اقتصاد دامپروری دانست و اظهار کرد: این امر از طریق کاهش هزینه‌های درمانی دامداران محقق خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، دکتر بهمنش از حضور دکتر دامپزشک، کارشناس بهداشتی به همراه تکنسین های دامپزشکی در اجرای بهینه این طرح نو و ابتکاری خبر داد و تاکید کرد: فعالیت های دامپزشکی در ارتقای سلامت در حوزه فرآورده های خام دامی و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان از نقش قابل اهمیتی برخوردار است.
گفتنی است؛ کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر ظرفیت بالایی از جمعیت طیور، آبزیان و زنبور عسل دارای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۵ هزار راس دام سنگین یکی از قطب های دامپروری در جنوب کشور به حساب می آید.
انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99051208659
  • خبرنگار : 30450