علی نقیب در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در هفتههای نخست ورود کرونا به کشور، با توجه به عدم شناختی که از شرایط وجود داشت، مردم نگرانیهایی درباره چگونگی خرید محصولات ضد عفونی و مقابله با کرونا داشتند و از این رو تعداد بسیار زیاد و در حجم گسترده از این محصولات می خریدند که این امر خود به نظم بازار ضربه میزد.
وی ادامه داد: در کنار آن با توجه به اینکه تقاضای بسیار زیادی ناگهان برای محصولاتی پیدا شد که تا پیش از آن چندان در بازار برای مردم عادی فروش نداشتند، شرکتها و کارخانهها نیز با شوک مواجه شدند اما خوشبختانه امروز از سویی شرکتها شرایط جدید را درک کرده و با ظرفیتی مطلوب کار میکنند و از سوی دیگر نیز مردم با شناخت بیشتر از شرایط، تنها به اندازه نیاز خود خریداری میکنند و دیگر بازار با کمبود جدی مواجه نمیشود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه محصولات موجود در بازار از نظر کیفی تایید شده هستند، گفت: تمام شرکتهای شناخته شده که استانداردهای لازم را دریافت کردهاند، محصولات خود را پس از انجام آزمایشهای لازم و دریافت تاییدههای رسمی به بازار ارسال میکنند. از این رو مردم ضمن خودداری از خرید محصولات شرکتهای نامطمئن باید در جریان باشند که محصولات رسمی موجود در بازار از نظر کیفی هیچ مشکل و نگرانی ندارند.
نقیب درباره قیمت محصولات ضدعفونی موجود در بازار نیز اظهار کرد: قیمت های موجود در بازار با هماهنگی سازمان حمایت در اختیار مردم قرار میگیرد. از سوی دیگر با توجه به اینکه مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ها نیز با نظارت وزارت بهداشت و قیمت تایید شده این وزارتخانه به آنها میرسد، مشکل قیمتی در این حوزه نداریم و دو طرف بازار از شرایط رضایت نسبی دارند.
به گزارش ایسنا، در اسفند ماه سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، افزایش جدی تقاضا برای مواد ضدعفونی کننده به بر هم خوردن نظم این بازار و کاهش دسترسی مردم به کالاهای موردنیازشان منجر شد.
در هفتههای بعد، با فعال شدن تمام ظرفیتهای موجود، مواد مورد نیاز مردم در مقابله با کرونا تامین شد و حتی وزارت صمت اعلام کرد، فضا برای صادرات بخشی از این محصولات به کشورهای منطقه نیز فراهم شده است.
انتهای پیام