مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی مطرح کرد

بهبود کسری مخزن آب‌های زیرزمینی دشت مرند با فعالیت‌های طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: کسری مخزن آب‌های زیرزمینی دشت مرند در نتیجه اقدامات طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در سال‌های اخیر رو به بهبودی است. 

یوسف غفارزاده در دیدار با نماینده مردم مرند و جلفا، با تشریح وضعیت منابع آب‌های زیرزمینی و کسری مخزن قابل توجه دشت مرند در سال‌های نه چندان دور، اظهار کرد: این امر مهم در نتیجه فعالیت‌های طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی شامل انسداد چاه غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت‌های آب و مجموعه‌ای از فعالیت‌های سازه‌ای و غیره سازه‌ای محقق شده است.

وی با قدردانی از همکاری کشاورزان و بهره‌برداران آب‌های زیرزمینی شهرستان مرند، یادآورشد: طی دو سال اخیر طرح جلب مدیریت مشارکتی بهره برداران آب‌های زیرزمینی در دشت مرند به عنوان پایلوت کشوری اجرا شده و نتایج مطلوبی از آن به دست آمده است.

به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، وی در خاتمه گزارشی از آخرین وضعیت طرح توسعه بهره برداری از ارس و انتقال آب به دشت تبریز و شبستر ارائه داد.

معصومه پاشایی، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به برخی مطالبات مردم منطقه، ضرورت توجه به مدیریت آب‌های زیرزمینی و بهره برداری مردم منطقه از طرح توسعه بهره برداری از ارس در توسعه اراضی کشاورزی و بهره‌وری از منابع ارزشمند آب را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99050906836
  • خبرنگار :