مرز سومار بازگشایی شد

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از بازگشایی رسمی مرز سومار برای صادرات به عراق خبر داد و گفت: قرار است این مرز دو روز در هفته فعالیت تجاری داشته باشد.

خلیل حیدری در گفت و گو با ایسنا، از بازگشایی رسمی مرز سومار از امروز (ششم مرداد) خبر داد و افزود: اگرچه از چندی قبل مرز برای تردد باز بود، اما عملا خروج کامیون‌ها صورت نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: دلیل عدم انجام مبادلات هم این بود که مجوزهایی که از قبل برای صادرات کالا از مرز سومار از طرف عراق صادر شده بود مربوط به گذشته بود که تاریخ آن به پایان رسیده بود و روند اخذ مجوزهای جدید مقداری طول کشید.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه طرف ایرانی مشکلی در زمینه تردد کالا نداشت، یادآور شد: این تاخیر از سمت طرف عراقی بود و ما آمادگی کامل را برای تردد کامیون‌ها داشتیم.

حیدری تاکید کرد: قرار است مرز سومار ابتدا برای دو روز در هفته شامل روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال باشد و هدف از این روند نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی به درخواست طرف عراقی است.

به گفته ناظر گمرکات استان کرمانشاه، قرار است شرایط تردد روزانه حدود 200 کامیون از این مرز فراهم شود.

وی با اشاره به تعطیلی مرز سومار از زمان شیوع بیماری کرونا، افزود: در این مدت نزدیک به 1500 کامیون مصالح ساختمانی در مرز خوابیده بود که با بازگشایی سومار از امروز حدود 60 تا 70 کامیون از این تعداد عبور کرد و حدود دو هفته زمان نیاز داریم که این کامیون‌ها از مرز عبور کنند و بعد سراغ بارهای صادراتی جدید برویم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99050604324
  • خبرنگار : 50181