/۴۰ سال با جهاد دانشگاهی/

نظری: جهاددانشگاهی به دنبال باز کردن گره های کور علمی در کشور است

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی به دنبال باز کردن گره‌های کور علمی در کشور است و در انجام این ماموریت خطیر به توفیقات زیادی نائل آمده است.

علیرضا نظری در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌هایی که این نهاد انقلابی و علمی طی سال‌های گذشته برای نظام اسلامی رقم زده، منجر به کسب دستاورهای عظیم علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در عرصه‌های ملی و بین المللی شده است.

وی تصریح کرد: این مجموعه علمی توانسته در طول این سال ها طیف وسیع و متنوعی از محصولات و خدمات دانش بنیان را به کشور ارائه دهد و در این مسیر گره‌های کوری را که پیش روی فناوری‌های نوین قرار داشته، باز کند.

این نماینده مردم در خانه ملت از جهاددانشگاهی به عنوان سمبل و نمونه تبدیل تهدید به فرصت در نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: تبدیل تهدید به فرصت با روحیه جهادی و خلاقانه از مهمترین ویژگی‌های دانشمندان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی است.

وی بیان کرد: این نهاد انقلابی با گذشت ۴۰ سال از تولد خود توانسته است در عمده محدودیت‌هایی که کشور در حوزه فناوری‌های نوین با آن مواجه بود ورود کند و با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان خلاق، باانگیزه و متعهد به پیشرفت دانش بنیان کشور، موفق شد در عرصه‌های فناوری نظیر علوم "های‌تک" خدمات بسیاری را به نظام ارائه و کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارند.

نظری در ادامه به پیشگامان انجام کارهای بزرگ و ماندگار در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: مرحوم کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی از جمله این پیشگامان بود که همواره به دنبال انجام کارهای جدید، بدیع و نوآورانه بود و به نظر می‌رسد به شکل مشکوکی در این مسیر از میدان خارج شد و شائبه ترور بیولوژیک این اندیشمند و پژوهشگر مطرح شد.

وی تصریح کرد: البته با از دست رفتن این دانشمند برجسته علمی کشور و شهادت بزرگان دیگری در عرصه فناوری علمی کشور این حرکت متوقف نشد و جوانان خلاق و مبتکر دیگری اجازه ندادند این مسیر علمی متوقف شود و پیشرفت‌های کشور در حوزه ماموریت‌های محوله به جهاددانشگاهی با همان شتاب ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99050502834
  • خبرنگار : 50212