هدفگذاری برای جابجایی روزانه ۱۰۰ هزار مسافر توسط متروی کرج-هشتگرد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: هر رام قطار از متروی هشتگرد ظرفیت جابه جایی ۱۸۰۰ نفر را دارد و ۱۰ رام قطار موجود می‌تواند روزانه حدود ۱۸ هزار نفر را به مقصد برساند.

مسعود حق لطفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت ۱۰ رام قطار در مسیر متروی کرج - هشتگرد اظهار کرد: افتتاح متروی هشتگرد نقش به سزایی در جابه جایی  ارزان، سریع و راحت‌تر ساکنان نظرآباد و هشتگرد قدیم و جدید دارد.

وی ادامه داد: خط شمال متروی هشتگرد به طور کامل به بهره برداری رسیده و در خط جنوب هم در حال تکمیل سکوی ماموت و سیگنالینگ هستیم.

وی اضافه کرد: سیگنالینگ موقعیت هر قطار را نسبت به دیگر قطارها و مبداء نشان می‌دهد و نقش به سزایی در امنیت سفر مسافران دارد.

وی توضیح داد: هر رام قطار از متروی هشتگرد ظرفیت جابه جایی ۱۸۰۰ نفر را دارد و ۱۰ رام قطار موجود می‌تواند روزانه حدود ۱۸ هزار نفر را به مقصد برساند.

این مسئول تاکید کرد: برنامه ریزی بر این مبناست که با تکمیل ایستگاه‌های مختلف متروی هشتگرد و اضافه کردن چندین رام قطار دیگر ظرفیت روزانه جابه جایی مسافر را به روزانه ۱۰۰ هزار نفر در طول سال‌های آینده برسانیم.

حق لطفی تاکید کرد: در حال حاضر متروی هشتگرد در مرحله بهره برداری آزمایشی است و بخش زیادی از ظرفیت آن پر نمی‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا از مسافران متروی کرج – هشتگرد پول بلیط دریافت می‌شود، گفت: قرار بود در مدت زمان فعالیت آزمایشی این مترو، مسافران به صورت رایگان جابه جا شوند ولی واقعیت این است به خاطر تورم،  استهلاک ناوگان و هزینه هایی که نگهداری قطارها وتعمیر آنها دارد، هزینه بلیط از مسافران گرفته می شود.

 انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99050100165
  • خبرنگار : 50024