توکل کرمان: عربستان مسوول قانونی جنایت‌های ائتلاف عربی در یمن است

فعال حقوق بشر یمنی و برنده جایزه صلح نوبل خواستار تحمیل مسوولیت قانونی تمامی جنایتهای ائتلاف عربی در یمن به عربستان شد که هدایت آن را برعهده دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، توکل کرمان، فعال حقوق بشر یمنی و برنده جایزه صلح نوبل در صفحه فیس بوک خود نوشت: این عربستان است که رسما و عملا ائتلاف عربی را رهبری می‌کند، جهان این را می‌داند و علنی است. بنابراین مسوول قانونی تمامی جنایت‌های ائتلاف عربی در یمن است، فرقی نمی‌کند که خودش آنها را مرتکب شده باشد و یا یکی از کشورهای عضو ائتلاف.

وی در ادامه نوشت: (هدف از) این سخن که امارات هم در ائتلاف گناهکار است، از یک سو پاک کردن جنایت‌های عربستان و از سوی دیگر تشویق ریاض برای ادامه دادن به جنایت‌هایش است.

توکل ادامه داد: عربستان را مسوول بدانید، آماده شوید تا وادار شده و بها بپردازد. این تنها راهی است که آن را متوقف کرده و کشور ما را از طرحهای خبیثانه آن، حفاظت خواهد کرد.

هنوز دولت ریاض به این اظهارات فعال حقوق بشری یمن واکنش نشان نداده است.

عربستان از سال ۲۰۱۵ رهبری ائتلاف عربی را برعهده گرفته که به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن در مقابل انصارالله دست به عملیات نظامی و جنایت می‌زند.

پیش از این سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی و یمنی، ائتلاف عربی را به ارتکاب نقض‌ها، قتل غیر نظامیان و تخریب زیرساخت‌های یمن متهم کرده‌اند.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99043022324
  • خبرنگار : 71592