یک مسئول خبر داد

صدور و تمدید ۳۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی برای واحدهای تولیدی استان صادر، ۹ پروانه تمدید و پروانه ۵ واحد ابطال و تعلیق شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد بهمن رحمتی گفت: پروانه های صادره، مربوط به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی، شیمیایی و صنایع غذایی هستند.

مدیر کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد تولید کننده یا ارایه کننده محصول و خدمت به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد های ملی است.

وی افزود: تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون علامت استاندارد یا با کیفیت پایین تر از استاندارد ممنوع است و مطابق مفاد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، جرم محسوب می شود.

رحمتی عنوان کرد: در گشت‌های بازرسی، کارشناسان اداره کل استاندارد، به طور مرتب و مستمر نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه برداری تصادفی از تولیدات اقدام می‌کنند و پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهایی که در بازه زمانی اعتبار پروانه نسبت به رعایت استانداردهای تعیین شده در خط تولید بپردازند به مدت سه سال تمدید خواهد شد.

وی بیان کرد: اداره کل استاندارد استان با اجرای طرح هماهنگ استاندارد کشوری، تمام مراکز عرضه و فروش فرآورده های مشمول استاندارد اجباری را کنترل می کند تا از عرضه و فروش محصولات بدون علامت استاندارد و فاقد کیفیت خودداری شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99042921371
  • خبرنگار : 50224