استاندار:

تجارت، ترانزیت و معدن سه اولویت مهم سیستان و بلوچستان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس سند آمایش سرزمین تجارت، ترانزیت و معدن از مزیت های مهم استان است که باید در اولویت قرار گیرد.

احمدعلی موهبتی در نشست با مهدی اصفهانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت صمت که در استانداری انجام شد، اظهار داشت: بر اساس سند آمایش سرزمین استان؛ تجارت، ترانزیت و معدن از مزیت های مهم استان است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این سه مزیت حائز اهمیت، مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است، افزود: بحث کشاورزی و محصولات گرمسیری و جلوگیری از خام فروشی نیز در زمره اولویت‌های استان می باشد.

 وی با اشاره به پروژه گازرسانی به شهرهای استان گفت: بخش صنعت استان به ویژه صنایع آب بر در اولویت خواهند بود.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: بخش کشاورزی و خدمات نیز در توسعه استان موثراست اما مهم‌ترین بخش که کشور را به توسعه شتابدار می‌رساند صنعت است که درصورت رونق و پویایی صنعت، چرخ بخش کشاورزی و خدمات نیز به خوبی خواهد چرخید.

 وی تصریح کرد: بخش صنعت مهم ترین بخش کشور است که می تواند در استان نقش ایفا کند اما متاسفانه در ادوار گذشته مغفول مانده است.

 موهبتی گفت: از بندر چابهار تا مرز میلک تنها ۷ مرز رسمی داریم در حالی که  در مرزهای غربی کشور این تعداد ۱۴ مرز رسمی است و این موضوع موید این است که در شرق کشور به مرز توجه نشده و این تهدیدی برای کشور به شمار می‌رود.

موهبتی افزود: در طول ۹۶۰ کیلومتر مرز زمینی تنها یک مرز رسمی وجود دارد و اگر مرز ریمدان و پیشین تصویب شود باز هم دو مرز دیگر با پاکستان باید تصویب شود که به میانگین مرزهای رسمی در غرب کشور برسیم.

وی به همجواری با کشور افغانستان و پاکستان اشاره کرد و گفت: کشور پاکستان ۳۷ درصد جمعیت جهان را داراست و تامین مایحتاج این جمعیت اجتناب ناپذیر است که این مزیت و فرصتی برای استان سیستان و بلوچستان و برای کشور است که باید برای از استفاده آن برنامه ریزی نمود.

وی تاکید کرد: مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان باید در سطح معاونین وزارتخانه باشد تا با حضور در جلسات در شورای معاونین وزارتخانه مباحث و مزیتهای استان مطرح و پیگیری شود.

موهبتی خاطرنشان کرد: راه آهن نیز مزیت بسیار موثر در حوزه تجارت و ترانزیت استان خواهد بود که با شتاب فزاینده‌ای در حال اجراست.

 استاندار از عملکرد سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت در پیگیری تصویب و تصویب مرز پسابندر،پیگیری تخلیه بار در بندر شهید بهشتی و راه اندازی انبارهای طریق القدس قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99042519168
  • خبرنگار :