راه‌اندازی گشت قایق موتوری از ابتدای مردادماه در سد کوچری

فرماندار گلپایگان گفت: نماینده کارفرمای سد مخزنی کوچری در شهرستان، قول داد که از مرداد ماه گشت قایق موتوری و کارهای لازم برای افزایش ایمنی در سد کوچری انجام شود.

حسین یارمحمدیان، امروز( سه‌شنبه- ۲۴ تیر ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همه ادارات مرتبط با آتش‌سوزی مراتع و ... را موظف کردیم نگهداری و نگهبانی لازم را انجام دهند و دستگاه‌های خدمت رسان با اجازه فرماندار می‌توانند در مواقع بحران در هر نقطه از شهرستان خدمت‌رسانی‌های لازم را انجام دهند. شرکت سهامی زراعی، در زمینه خرید تجهیزات آتش‌نشانی وارد میدان شود تا در مواقع بحران بتوان حادثه رخ داده را کنترل کرد.

وی به لزوم زدن ماسک توسط کسبه و مردم تأکید کرد و ادامه داد: مردم در تمام اماکن برای سلامت خود حتماً از ماسک استفاده کنند تا دیگر کسی را در خیابان نبینیم که ماسک نداشته باشد. مطمئنم اگر مردم رعایت کنند تا دو الی سه هفته آینده به وضعیت سفید خواهیم رسید. همچنین مجلس ترحیم در مساجد، منازل و امامزاده‌ها برگزار نشود و تالارها باید با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کنند. اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و تعزیرات موظف به برخورد قانونی هستند.

به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: تاکسی‌ها نباید مسافران بدون ماسک را سوار کنند و مسافران برون‌شهری نیز باید از ماسک استفاده کنند. اکنون گزارش دادند که دفاتر خدماتی برخی موارد لازم را انجام نمی‌دهند و اگر این اتفاق ادامه یابد اعمال قانون می‌شوند.

یارمحمدیان افزود: روزانه ۱۰ تا ۱۱ هزار ماسک در شهرستان تولید می‌شود. این ماسک‌ها باید حداکثر به قیمت یکهزار و ۲۵۰ بومان در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها به فروش برسد و دستگاه‌های نظارتی باید کنترل‌های لازم را داشته باشند تا دلالی ایجاد نشود. برخی داروخانه‌ها از شهر و یا استان‌های دیگر اقدام به خرید ماسک می‌کنند که فاکتور خرید آن باید توسط شبکه بهداشت و تعزیرات کنترل شود.

وی با بیان اینکه پد بالگرد در شهرستان راه‌اندازی شد، یادآورشد: سد کوچری مدیریتش با شهرستان نیست و به دستگاه مربوطه مرتباً ابلاغ کردیم که باید کارهای ایمنی را انجام دهند. نماینده کارفرمای سد مخزنی کوچری در شهرستان، قول دادند که از مرداد ماه گشت قایق موتوری و کارهای پیشگیری برای افزایش ایمنی در سد کوچری را در طول سال انجام دهند.

فرماندار گلپایگان خاطرنشان کرد: اکنون در زمینه غرق‌شدگی در شهرستان وضعیت خوبی داریم و آمار کاهش پیدا کرده است، اما برای پیشگیری‌های بیشتر منابع آب، آتش‌نشانی، سد کوچری و هلال‌احمر کنترل و مراقبت‌های خود را خصوصاً در روزهای تعطیل انجام دهند و از مردم هم می‌خواهیم که پشت سدها شنا نکنند. 

وی اضافه کرد:  قانونی برای عرضه قلیان نداریم ضمن اینکه در مصوبات ستاد کرونا تاکید شده که قلیان در انتقال ویروس کرونا مؤثر است و اداره تعزیرات، اتاق اصناف و شبکه بهداشت موظف به جمع‌آوری آن از سطح شهر هستند و در همین خصوص نیز ۳ واحد عرضه کننده قلیان در شهرستان پلمب شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99042418312
  • خبرنگار :