درخواست از صالحی امیری برای کمک مالی به دوچرخه سواری

وعده قمری برای بازی‌های آسیایی: مدال‌های خوبی می‌گیریم

رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: با پوست اندازی که در تیم های ملی شده در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ مدال‌های خوبی می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به همراه نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران، مجید شایسته و علی دادگر اعضای هیات اجرایی و بهداد سلیمی با حضور در پیست دوچرخه سواری آزادی، از فدراسیون دوچرخه سواری بازدید کردند. خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری در حاشیه بازدید مسئولان کمیته ملی المپیک از فدراسیون دوچرخه سواری بیان کرد:  ممنونم که در روزگار کرونایی تشریف آوردید. قبلا در ایران شاید تنها کلاه دوچرخه سواری ساخته می شد اما اکنون بخشی از تجهیزات ما ساخته می شود که باعث می شود مقداری از نیازهای ما رفع کند.
 
او ادامه داد: ساختمان خود را در خیابان ورزنده فروختیم و اکنون ساختمانی را در مجموعه آزادی داریم می سازیم. ما چند جلسه گذاشتیم که ببینیم چه کار کنیم تا در این شرایط از برنامه ها عقب نیفتیم. اتحادیه جهانی تمام مسابقات را تا پایان ۲۰۲۰ لغو کرد. مسابقات تریال قهرمانی آسیا به میزبانی ایران و تور آذربایجان لغو شد. چند مسابقه مجازی برگزار کردیم اما بازخورد خوبی نداشت چون تجهیزات لازم برای برگزاری مسابقه مجازی در اختیار دوچرخه‌سواران نبود.

قمری در پاسخ به پرسش صالحی امیری مبنی براینکه چه تعداد دوچرخه سوار فعال داریم، گفت: حدود ۸ هزار و ۵۰۰ دوچرخه سوار داریم که در هیات ها مشغول به کار هستند که یک سوم آنها بانوان و دو سوم آن مردان هستند.


رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد کسب سهمیه المپیک تاکید کرد: اگر امتیاز بندی برای کسب سهمیه مانند قبل بود می توانستیم سه سهمیه بگیریم اما اکنون یک سهمیه داریم. کوهستان هم شانس داشتیم اما مسابقات لغو شد و شانس هم الان برای کسب سهمیه کوهستان کم است.


قمری در مورد تغییر و تحول در تیم ملی دوچرخه سواری تصریح کرد:  پوست اندازی در تیم های ملی داریم و در بازیهای آسیایی دوره بعد ان شاءالله مدال های خوبی می گیریم. اعتقاد داریم فراز و فرود در ورزش هست و دوچرخه سواران بزرگ هم اجازه عرضه اندام به تازه کارها نمی دادند اما اکنون با رفتن دوچرخه سواران بزرگ زمینه برای فعالیت دوچرخه سواران دیگر فراهم شده است.

قمری در مورد افزایش هزینه ها در دوچرخه‌سواری بیان کرد: قبلا با ۳۰ تا ۵۰ میلیون دوچرخه می‌خریدیم اما اکنون با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان امکان‌پذیر است. البته با دوچرخه هایی که در در پیست خریداری کرده ایم ان‌شاءالله آینده دوچرخه سواری تامین شود. یکی از نیاز های اصلی ما پیست سرپوشیده چوبی است. رقبای ما خوب جلو می روند اما  پیست ساری ما هنوز فعال نیست. ۱۰ پیست سرباز داشته باشیم به اندازه یک پیست سرپوشیده برای ما ارزش ندارد.


اشرف ساکی نایب رییس بانوان دوچرخه سواری گفت: گفتی همیشه از  نداشتن ها است. اما ما نمی‌خواهیم حالا شما که آمده اید از نداشتن ها بگوییم. در بخش بانوان هم گوشه چشمی داشته باشید و کمک مالی کنید چون بانوان امکان مدال آوری زیادی دارند. مربیان ما حق الزحمه ای دریافت نکردند و دوست داریم بانوان در میادین بزرگ پرچممان را به اهتزاز در بیاورند.

محسن سلگی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری نیز گفت: ممکن است برای ساختن ساختمان جدید به مشکل مالی بخوریم و انتظار کمک از شما و وزیر  داریم. ما می‌خواهیم این ساختمان به یادگار باقی بماند.

محمود پراش مربی تیم ملی بیان کرد: بسیار از نفرات با تجربه ما از تیم ملی کنار رفتند از طرفی تیم های باشگاهی هم منحل شدند در صورتی که اگر باشگاه ها بودند می توانستیم در مسابقات شرکت کنیم و امتیاز بگیریم و در نهایت به سهمیه بیشتر برسیم. دختران زیادی داریم مانند سمیه یزدانی که اگر حمایت شوند به موفقیت برسند. همچنین به ابزار و تجهیزات بیشتری نیاز داریم و قطعا پیشرفت ما هم ملموس تر خواهد بود. اگر از الان کار را شروع کنیم می‌توانیم در بازی های آسیایی نتیجه خوبی بگیریم.

به گزارش ایسنا، مسئولان کمیته ملی المپیک از ساختمان جدید فدراسیون هم که در حال ساخت است، بازدید کردند.

صالحی امیری: دوچرخه‌سواری زمینه خوبی برای رشد دارد

صالحی امیری در این بازدید گفت: از مجموعه خانواده دوچرخه سواری تقدیر و تشکر می کنم که دلسوز و سختکوش و کم توقع هستند. باید به آقای قمری و هیات رییسه او خسته نباشید گفت. زحمات زیادی را کشیدند. فدراسیون نیازمند یک برنامه ریزی جدید در فضای کرونایی است تا در شرایط کرونا خودش را بازیابی کند و تداوم وضعیت دوچرخه سواری را دچار بحران نکند.

او ادامه داد: باید فراتر از بحث ورزش قهرمانی پیش رفت چون مردم با دوچرخه زندگی می‌کنند خصوصا نسل جوان. باید در مورد عمومی کردن دوچرخه‌سواری بیشتر کار شود و دوچرخه در متن زندگی اجتماعی آورده شود.  

رییس کمیته ملی المپیک در مورد تجهیزات گفت: بحث تجهیزات اساسی است. باید با استانداردهای روز مطابقت داشته باشد. کارآفرینی خوبی دارد اما نیاز به حمایت دارد تا با نمونه های خارجی رقابت کند. با وزیر صحبت می کنم که از طریق وزارت صنعت در این زمینه حمایت هایی انجام شود. تجهیزات گران است و ما هم تعهد داریم کمک کنیم تا فدراسیون قوی تر از قبل شود. دوچرخه سواری یک سهمیه در المپیک دارد. دوچرخه سواری  در جاکارتا هم بدشانسی آورد و به گفته خود آقای قمری روزشان نبود. ارزیابی آقای سجادی این است دوچرخه سواری زمینه خوبی برای جهش دارد.

او ادامه داد: فدراسیون رویکرد جدیدی را برای رشد نسل جدید آغاز کرده است و باید فرصت داد تا این دوره پوست اندازی تمام شود. خود آقای قمری معتقدند در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ روی سکو خواهند بود.

او در مورد دوچرخه سواری زنان گفت: حوزه زنان نباید فراموش شود و باید زمینه اجتماعی حضور زنان در دوچرخه سواری  بیشتر فراهم شود و حمایت شوند. مجموعه ما و وزارت ورزش متعهد هستیم از قهرمانان و مربیان حمایت می کنیم. درجلسه آتی هیات اجرایی حمایت جدی از دوچرخه‌سواری خواهیم کرد تا با کمک مالی از شرایط بحران کرونا عبور کند و تجهیزات هم تامین شود.
انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99041510735
  • خبرنگار : 71468