محمد محسن مصحفی با اشاره به محدودیتهای ایجاد شده برای اجرای برنامههای دهه کرامت درخصوص اقدامات انجام شده این سازمان به مناسبت دهه کرامت و میلادامام رضا(ع) خاطرنشان کرد: اوجگیری دوباره بیماری کرونا و دستورالعملهای صادر شده از سوی دستگاههای مسئول در این زمینه، باعث شد بسیاری از برنامههایی که شهرداری، مردم و دیگر دستگاهها برای دهه کرامت تدارک دیده بودند، با محدودیت روبرو شود.
وی اضافه کرد: اما با این شرایط ویژه برنامههایی برای ایجاد شور و نشاط در شهر مشهد در ایام دهه کرامت ازجمله برگزاری مراسم نورافشانی پیشبینی شده است.
مصحفی تصریح کرد: بر همین اساس چندین نقطه شهر مشهد در سه شب منتهی به میلاد حضرت رضا(ع) نورافشانی خواهد شد.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: طبق برنامهریزی انجام شده روز چهارشنبه یازدهم تیرماه مراسم نورافشانی در مراکز فرهنگی الهیه، همتآباد و مرکز فرهنگی بهرمان، پنجشنبه دوازدهم تیرماه میدان جانباز، بوستان کوهسنگی، میدان امام حسین(ع)، میدان ۱۵ خرداد و میدان شهدا بین ساعت 20 تا 22 اجرا میشود.
مصفحی به فضاآرایی انجام شده در سطح شهر به مناسبت دهه کرامت نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای دهه کرامت، سه هزار آویز ستونی، هزار و 200 آویز بیرقی بی آر تی و هزار و 200 آویز بیرقی در سر درب مغازهها نصب شده است.
نصب 7 سازه شمسه و ٢۵٠ پایه ستون شهری با درج القاب حضرت رضا(ع) روی پلها
وی ادامه داد: همچنین 7 سازه شمسه و ٢۵٠ پایه ستون شهری با درج القاب حضرت رضا(ع) روی پلها نصب و فضای عمومی شهر نیز با ١٠٠ هزار متر ریسه آذینبندی شده است.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به پیشبینی اجرای دو هزار سرود به مناسبت دهه کرامت اشاره و گفت: این سرودها با مشارکت موسسه آفرینشهای فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی در برخی نقاط پرتردد شهر با رعایت پروتکلهای بهداشتی و رعایت فاصلهگذاری اجتماعی اجرا می شود.
مصحفی تصریح کرد: در این ایام همچنین ۵۳ عدد قاب عکس شهری با تصاویر خادمان امام رضا(ع) از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح شهر اکران شده است.
وی با اشاره به مشارکت هیئات مذهبی برای فضاآرایی محلات بیان کرد: 50 هزار ریسه نوری با هدف افزایش چراغانی معابر شهری در این ایام مبارک در اختیار هیئات مذهبی قرار گرفته و در شهر نصب شده است.
اکران حدود 300 استرابورد و بیلبورد در دهه کرامت با شعار «هر چه دارم از تو دارم»
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: اکران حدود 300 استرابورد، بیلبورد در دهه کرامت با شعار «هر چه دارم از تو دارم» از دیگر اقدامات مدیریت شهری ویژه این ایام بوده که توسط اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل شهرداری مشهد انجام شده است.
مصحفی به اکران ویدئوهای ویژه دهه کرامت در تمامی تلویزیونهای شهری و مترو با هدف افزایش نشاط اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در کنار این اقدامات 20 هزار پرده الوان نیز برای تزئین و فضاآرایی شهر به هیئات مذهبی تحویل داده شده است.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد؛ وی اضافه کرد: توافق با شرکت سروش برای پخش گسترده ویدئوهای دهه کرامت در صدا و سیمای مراکز استانها از روز سهشنبه و انتشار گسترده ویدئوهای دهه کرامت در شبکههای اجتماعی سراسر کشور از روز دوشنبه از دیگر برنامههای روابط عمومی شهرداری مشهد برای گرامیداشت ایام مبارک دهه کرامت است.
انتهای پیام