فرمانده ارشد حزب‌المجاهدین در کشمیر کشته شده است

در ۲۶ ژوئن (۶ تیر) سه فرد مسلح به دنبال درگیری با نیروهای امنیتی در دره کشمیر هند کشته شدند که حالا اعلام شده یکی از آنها فرمانده ارشد "حزب‌المجاهدین" است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا بر اعلام پلیس، این افراد به دنبال درگیری با نیروهای امنیتی در ناحیه "آنانتناگ" جامو و کشمیر در ساعات ابتدایی صبح جمعه کشته شدند.

پلیس همچنین اعلام کرد در محل ورود این افراد در منطقه "خلخوار" کشمیر، یک عملیات جستجو آغاز شده است.

مقامات پلیس اعلام کردند، هویت سه فرد کشته شده به نام‌های "مسعود"، فرمانده حزب‌المجاهدین، "طریق خان" و "نادیم" شناسایی شده و افزودند که پلیس مدتی طولانی به دنبال دستگیری مسعود بوده اما او مکان‌ عملیات خود در کشمیر را مدام تغییر می‌داده است.

این افسر پلیس اضافه کرد: تیم عملیات جست‌وجو، یک اسلحه کلاشنیکف و دو کلت تحت مالکیت آن‌ها را پیدا کرده‌اند. عملیات جست‌وجو ادامه دارد.

هفته گذشته، "دیلباگ سینگ"، ژنرال کل پلیس جامو و کشمیر هند، پاکستان را به اعزام "تروریست‌های بیشتر" از طریق نواحی مختلف در کشمیر متهم کرد.

در همین حال، نیروهای امنیتی هند پس از ناپدید شدن ۲۱۸ جوان از جامو و کشمیر با ویزای پاکستانی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند؛ در حالی که مقامات نگران هستند پاکستان سعی داشته باشد آن‌ها را در حملات احتمالی در قلمروی مشترک به کار گیرد.

حزب‌المجاهدین در ۱۹۸۹ تأسیس شد و به دنبال استقلال از هند است. رهبری این گروه عمدتاً از ناحیه "ترال" کشمیر انجام می‌شود که نیروهای امنیتی هند از آن به عنوان کانون شبه‌نظامیان یاد می‌کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99040906677
  • خبرنگار : 71605