کاهش هزینه و رنج تولید برنج در گیلان

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید مکانیزه برنج موجب می شود که شاهد کاهش هزینه تولید و رنج برنج باشیم و امسال در ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان برداشت این محصول به صورت مکانیزه انجام خواهد شد.

مسعود الماسی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امسال در ۲۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در ۱۶ شهرستان این استان برنج کشت شده است، گفت: ظهور خوشه‌های طلایی برنج به صورت موردی  گزارش شده است.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت مزارع برنج گیلان خوب است و چگونگی کیفیت بالای این محصول تا پایان این ماه اعلام می‌شود.  

الماسی با اشاره به آغاز برداشت برنج از مردادماه در استان خاطرنشان کرد: به طور میانگین ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید می‌شود.

وی گفت: بیش از ۳٠٠ هزار بهره‌بردار و خانوار بخش کشاورزی به‌طور مستقیم در این بخش از کشاورزی در حال فعالیت هستند و کاهش هزینه تولید منجر خواهد شد که ارزش افزوده بیشتری از تولید برنج به دست شالیکاران برسد.

الماسی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه تولید این محصول یکی از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی است و یکی از راهکارهای، کاهش هزینه تولید برنج افزایش تولید مکانیزه این محصول است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شد و کشاورزان زیادی برای ماشین‌آلات موردنیازشان تسهیلات گرفتند، امسال شاهد افزایش برداشت برنج به صورت مکانیزه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود، امسال در ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان برداشت محصول به صورت مکانیزه انجام ‌شود.

الماسی در خصوص تامین آب شالیزارهای گیلان تصریح کرد: امسال وضعیت آب خوب است و مشکلی وجود ندارد، مگر در شالیزارهایی که خارج از شبکه سد سفیدرود تامین آب می‌شود که برای این مزارع برنج نیز تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده‌ایم، تا با خشکی مواجه نشوند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99040805820
  • خبرنگار :