مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان:

ارائه خدمات سرمایه گذاری خطرپذیر از اهداف صندوق پژوهش و فناوری است

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان ویژگی این صندوق را ارائه خدمات سرمایه گذاری خطر پذیر که تا پیش از این در استان نهاد مستقلی متولی آن نبود عنوان کرد و افزود: ارائه تسهیلات و جذب مبالغ، توانمندسازی شرکت های دانش بنیان از طریق آموزش، راهبری و ارزیابی از وظایف صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان است.

دانیال سمیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان در مرکز صندوق پژوهش و فناوری  گیلان با بیان اینکه این صندوق زیر نظر صندوق نوآوری و شکوفایی کشور راه اندازی شده است، اظهار کرد: صندوق مذکور در راستای کمک به پژوهش و فناوری کشور و استان راه اندازی شده است.

وی ویژگی این صندوق را ارائه خدمات سرمایه گذاری خطرپذیر که تا پیش از این در استان نهاد مستقلی متولی آن نبود عنوان کرد و افزود: ارائه تسهیلات و جذب مبالغ، توانمندسازی شرکت های دانش بنیان از طریق آموزش، راهبری و ارزیابی از وظایف صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان با بیان اینکه این صندوق با سرمایه اولیه سه میلیارد تومان با سه سهامدار دولتی از جمله پارک علم و فناوری گیلان، دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی (با مجموع سهم ۴۶ درصد) و سرمایه‌گذاری سه شرکت فناور بخش خصوصی به ثبت رسید، افزود: هم اکنون این صندوق ۲۵ میلیارد تومان سرمایه دارد.

سمیعی جذب و یا هدایت منابع مالی دولتی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز و سایر صندوق‌ها در راستای اهداف و وظایف و اختیارات صندوق، مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایجاد، توسعه، راهبری و توانمندسازی شرکت‌های پژوهشی و فناوری و دانش‌بنیان، همکاری با مؤسسات و نهادهای داخلی و خارجی و عضویت در مجامع تخصصی مرتبط در راستای اهداف صندوق، ارایه خدمات ارزیابی و امکان‌سنجی طرح های کسب‌وکار و نظارت، ارزش‌گذاری پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی و فناوری را از دیگر فعالیت های صندوق پژوهش و فناوری بیان کرد.

وی با بیان اینکه این صندوق هم اکنون سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان طرح آماده سرمایه گذاری دارد گفت: این طرح ها شامل هفت طرح متنوع در زمینه گردشگری، کشاورزی، نرم افزار و ... است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان با بیان اینکه گیلان جزء پنج صندوق استانی است که در دوران کرونا تسهیلات ارائه کرد افزود: در دوران کرونا پنج میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از کسب و کارها پرداخت شد.

سمیعی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت غیر رسمی این صندوق از خردادماه سال گذشته آغاز شد، افزود: این صندوق به صورت رسمی از سه شنبه هفته جاری و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور آغاز به کار خواهد کرد.

وی اولویت های ملی سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری را فناوری های خلاق و هویت ساز، علوم شناختی و ارز رمز پویا عنوان و اضافه کرد: گردشگری و محیط زیست، پسماند، اشتغال و کارآفرینی از اولویت های استانی سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان چابکی، شفافیت، تنوع و ... را از ویژگی های بارز این صندوق پژوهش و فناوری گیلان است گفت: اگر طرحی در این صندوق با سرمایه گذاری ۲۰ درصدی فعالیت خود را آغاز کند دولت مابقی سرمایه را تأمین کرده و در سود و زیان طرح شریک خواهد بود

سمیعی در پایان خاطرنشان کرد: پژوهشگران و فناوران می توانند طرح های خود را برای دریافت تسهیلات، ضمانتنامه بانکی و یا مشارکت در سرمایه گذاری برای بررسی های لازم از طریق آدرس www.gilanfund.ir برای صندوق ارسال کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99040805774
  • خبرنگار : 50044