نقدعلی:

موبایل مسئولان، نباید خاموش باشد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: موبایل مسئولان نباید در هیچ ساعتی از شبانه‌روز خاموش باشد، چراکه آنان باید مدیریت جهادی داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، امروز (شنبه- ۷ تیرماه) در جلسه شورای اداری شهرستان خمینی‌شهر، اظهار کرد: باید قبل از هر جلسه دستور کار جلسه اعلام شود. اوضاعی که امروز به آن مبتلا هستیم به دلیل ریل‌گذاری غلط ۷ ساله است و باید این اتوبان را از ابتدا طی کنیم.

وی حل مشکلات جامعه را در گرو کار جهادی دانست و گفت: موبایل مسئولان نباید در هیچ ساعتی از شبانه‌روز خاموش باشد، چراکه باید جهادی و خالصانه کار کرد. مشکلات امروز کشور به دلیل سوءتدبیر بوده است و باید به جای شعار دادن تدبیری درست بیندیشیم.

به گزارش ایسنا؛ نقدعلی به خطبه ۵۰ نهج‌البلاغه اشاره کرد و افزود: در این خطبه حضرت امیرالمؤمنین(ع) ۳۰ بدعت مدیران قبل از خودشان را بیان کرده‌اند. حضور مدیران در بین مردم از ضرورت‌ها است و باید به مردم پاسخگو بود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: ادارات شرحی از اداره خود را به ما و مردم بدهند، اولویت مشخص کنند و کارهای شاخص را در دستور کار قرار دهند.

وی اصلاح ورودی امامزاده سید محمد(ع) را یکی از مطالبات مردم دانست و افزود: یکی از گره‌های کور شهر این ورودی حادثه آفرین است. پیگیر هستیم که کاربری مناسبی برای پادگان امام حسین(ع) در نظر گرفته شود که به نفع شهر و مردم باشد.

نقدعلی در مورد ظرفیت خیریه‌ها در رفع مشکلات، گفت: خیریه‌ها ظرفیت عظیمی هستند، اما باید ساماندهی و هدفمند شوند و داشتن سامانه جامع اطلاعاتی برای آن‌ها از ضروریات است.

وی از ادارات بیمه تأمین اجتماعی، کمیته امداد و شهرداری درخواست کرد در روزهای ملاقات عمومی یک کارشناس از آن اداره در جلسه حضور داشته باشد تا روند پاسخگویی به مردم تسریع شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در مورد راه‌اندازی رصدخانه فرهنگی در این شهر گفت: در شورای فرهنگ عمومی تأسیس این رصدخانه مصوب شده است و ادارات مربوطه مکاتبات اداره ارشاد را پاسخگو باشند تا هر چه سریع‌تر این پروژه عملیاتی شود.

همچنین شهردار خمینی شهر با بیان اینکه علاوه بر پرداخت بدهی های شهرداری، چرخ عمران شهری در جریان است، گفت: پس از چندین سال کار، امروز شهرداری خمینی شهر هیچ بدهی ندارد. 

علی اصغر حاج حیدری گفت: امروز خمینی شهر، شهر احداث میادین و بلوارها است. آزادسازی و احداث بلوار در بافت سنتی و فرسوده کار بزرگی است. بلوار مرکزی در بافت قدیمی شهر واقع شده و آزادسازی در این محله هزینه های هنگفتی را برای شهرداری داشته است.

وی اضافه کرد: بازگشایی گره های ترافیکی، احیای مادی ها، احداث میادین و بلوارها، احیای فضای سبز پارک پیروزی، توسعه صنعت گردشگری از جمله اقدامات این دوره است.

حاج حیدری افزود: در سه محله اصلی شهر سه بلوار کلیدی آیت الله احمدی، مرکزی و شهدای خوزان در حال احداث است که به زودی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همکاری ادارات خدمات رسان باعث تسریع در روند عمران می شود. در بلوار مرکزی دو قنات متروکه عاشق آباد و محمود آباد در این مسیر وجود داشت. ۲۰ انشعاب چاه های فاضلاب قدیمی، لوله های گاز، آب، مخابرات و برق در مسیر بودند و این ادارات در کنار نیروهای شهرداری حضور داشتند تا توانستیم این آزادسازی ها را بدون حادثه و مشکل انجام دهیم.

شهردار خمینی شهر گفت: امسال در خمینی شهر تلاش می کنیم که هر ۱۵ روز یکبار یک افتتاح داشته باشیم. تاکنون معاونت ها و سازمان های شهرداری خانه به دوش بوده اند، اما در هفته دولت ساختمان معاونت های شهرداری با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

حاج حیدری با بیان این که در شورای اداری هماهنگی ادارات بیشتر مدنظر قرار گرفته شود، افزود: برای جا به جایی تاسیسات برقی نیاز به مذاکرات استانی و کشوری است. اگر تاسیسات برقی به زیر زمین منتقل شود مشکلات زیادی حل خواهد شد. 

در ادامه مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان خمینی شهر گفت: امور آب و فاضلاب منطقه خمینی شهر با تحت پوشش داشتن ۴ شهر و دو روستا بعد از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستای، بزرگترین امور آب و فاضلاب استان را دارد و  با ۱۰۳ هزار انشعاب آب و ۷۵ هزار انشعاب فاضلاب، ۱۰ درصد انشعابات استان را دارد.

محمد جمشیدیان شبکه آب خمینی شهر را ۱۰۴۶ کیلومتر و شبکه فاضلاب را ۸۷۷ کیلومتر اعلام کرد و افزود: طبق برنامه ریزی های سال ۹۸ تلاش شده که در تابستان امسال با کمبود آب مواجه نشویم، اما شیوع ویروس کرونا مصرف آب را تا ۲۰ درصد افزایش داده است. 

وی تصریح کرد: ۳ حلقه چاه در سال ۹۸ در فرمانداری، دستگرد و درچه حفاری شده است. برای کنترل شبکه خمینی شهر تابلوهای فشار در ۲۷ نقطه شهر نصب شده است که با همکاری آموزش و پرورش به صورت مانیتورینگ در نقاط مختلف شهر کنترل فشار آب انجام می شود.

جمشیدیان در مورد کنترل فشار زیاد آب منظریه گفت: به علت اختلاف ارتفاع یک قسمت شهر فشار بسیار زیاد و بخشی کم است که ۶ دستگاه فشار شکن در شهرک منظریه نصب شد. تجهیزات تله متری در خمینی شهر باعث کنترل دستگاه ها، سطح آب مخازن به صورت لحظه ای است.

وی به معضل فروش آب اشاره و اعلام کرد: جی ای اس شبکه آب خمینی شهر انجام شده است و برای حل معضل فروش تانکرهای آب به جی پی اس مجهز شدند. 

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99040705322
  • خبرنگار :