مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اعلام کرد

برگزاری سیزدهمین دوره جشن‌های «زیر سایه خورشید» همزمان با دهه کرامت

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اعلام برنامه‌های این بنیاد همزمان با دهه کرامت گفت: سیزدهمین دوره جشن‌های زیرسایه خورشید با عنوان برنامه‌هایی نظیر «فصل مهربانی»، «جاری زندگی»، «حبیبان الهی»، «کاروان عشق»، «انیس مهربان»، «به‌رسم ادب» و «آرام‌ جان» در استان‌هایی که وضعیت سفید دارند، توسط مؤسسه جوانان آستان قدس اجرا خواهد شد.

محمدحسین استادآقا، امروز، سوم تیر ماه، در نشست خبری اعلام برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت که در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) اظهار کرد: ضمن افتتاح پروژه‌هایی که در این دهه خواهیم داشت، برنامه‌هایی در حوزه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی نیز پیش‌بینی شده که در این ایام اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان‌های با وضعیت قرمز و زرد نیز متناسب با هماهنگی ستاد کرونای آن استان برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد. در حال حاضر ۵۰ کاروان به تعداد ۲۰۰ خادم به ۳۰ استان کشور برای اجرای این برنامه‌ها اعزام شدند.

استادآقا گفت: برگزاری جشن‌های خانگی در سال جاری با توجه به شرایط شیوع کرونا در دهه کرامت هدف‌گذاری شده است. سال‌های گذشته در میادین اصلی شهر این جشن‌ها برگزار می‌شد اما با توجه به محدودیت‌ها در سال جاری ۸۸ هزار جشن خانگی هدف‌گذاری شده و در این راستا نیز مسابقات عکاسی برگزار می‌شود. مردم از برپایی جشن خانگی عکاسی کرده و برای ما آن را ارسال می‌کنند که به آثار برگزیده هدایایی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش از این ۶۰۰ هزار بسته معیشتی و ۲۵۰ هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان توزیع شده بود که بنا داریم این اقدامات را در دهه کرامت نیز ادامه دهیم. همچنین تامین ۸۸۸ سری جهیزیه برای نوعروسان کم‌بضاعت در تمام استان‌ها تدارک دیده شده که در ایام دهه کرامت به آنان اهدا خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در خصوص افتتاح پروژه‌هایی که در دهه کرامت در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: افتتاح ۱۲ پروژه آبرسانی آب شرب در روستاهای سیستان و بلوچستان، افتتاح ۳۴ واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل در پل‌دختر و استقرار بیمارستان سیار آستان قدس با حضور خادم‌یاران در حاشیه شهر مشهد در دهه کرامت صورت خواهد گرفت. همچنین ارائه بسته برنامه‎های فرهنگی، خدماتی و میزبانی از زائران و مجاوران در مجتمع‌های بین ‌راهی و زائرسرا، از مهم‌ترین برنامه‌های مؤسسه موقوفه زائر رضوی محسوب می‌شود.

استادآقا در رابطه با طرح‌های مؤسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی یادآور شد: فعال‌سازی کانون‌های خدمت مرتبط در قالب برگزاری مسابقات ورزشی برای جوانان در ایام دهه کرامت توسط این مؤسسه ورزشی در نظر گرفته‌ شده است. همچنین می‌توان تقدیر از ۸ تن از فعالان و جهادگران عرصه مبارزه با کرونا را از شاخص‌ترین برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی در این دهه دانست.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99040302715
  • خبرنگار : 50093