معاون استاندار خبر داد

مبتلا شدن ۳۷ نفر به کرونا خروجی یک مراسم عزا در کهگیلویه و بویراحمد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با بیماری کرونا هم گفت: پروتکل‌های بهداشتی ناقص اجرا می شوند و در نتیجه پیش ‌بینی موج شدید کرونا ظرف هفته های آینده محتمل است.

احد جمالی روز سه شنبه سوم تیرماه در شورای سلامت استان افزود: با توجه به وضعیت استان‌های همجوار دارای وضعیت قرمز و در سطح هشدار خوزستان، بوشهر و هرمزگان باید منتظر موج شدید کرونا در هفته های آینده باشیم.
وی استفاده از وسایل محافظ شخصی از جمله ماسک و دستکش در ادارات و برای مراجعین را الزامی اعلام و اظهارکرد: شیوه بیماری کرونا بسیار سریع است و هشدارها در این خصوص جدی است و همه باید برای عبور از پیک بیماری همکاری کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله ‌گذاری اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد: مردم عزیز استان در مرحله اول بیماری خوب رعایت و همکاری کردند اما متاسفانه رها کردند.
جمالی تاکید کرد: همه صنوف، مطب ها و داروخانه ها ملزم به انجام پروتکل های بهداشتی کرونا هستند و در غیر این صورت پلمب می ‌شوند.
وی با بیان اینکه بیماری کرونا را به نحوی مدیریت کنیم که کمترین فوتی و اشغال تخت را داشته باشیم، ادامه داد: اگر رعایت نکنیم باید جنازه تحویل بگیریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تفویض اختیارات از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا به استانداران عنوان کرد: فاصله ‌گذاری پویا اعمال می شود و با کم کاری ها برخورد قانونی به عمل می آید.
جمالی با بیان اینکه کرونا همچنان هست و باید همزیستی مسالمت‌ آمیزی با آن داشته باشیم، تاکید کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسمات عروسی و عزا در این استان رعایت نمی ‌شود به نحوی که خروجی یک مراسم عزا ۳۷ بیمار کرونایی بود.
وی از تهیه و تدوین ساختار سند جامع سلامت استان خبر داد و گفت: این سند به شاخص های سلامت، ابعاد مختلف جسمانی، روانی و اجتماعی می پردازد و بهترین راهکار و چشمندازها را برای افق کوتاه مدت، تا بلند مدت طراحی و ترسیم کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت این سند در توسعه همه جانبه بهداشت و سلامت استان اظهارکرد: توزیع و ارتقای عادلانه شاخص های سلامت با حضور ومشارکت همه دستگاه های دولتی در شهرها و روستاهای استان تاکید دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، جمالی بیان کرد: این سند که همه مراحل تکمیلی آن طی شده و آماده برای تصویب نهایی است بعد از تکمیل برای اجرا به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ می شود.
انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99040302599
  • خبرنگار : 50223