فرماندار:

گازرسانی به روستاهای غیربرخوردار چالدران در دستور کار است

فرماندار چالدران گفت:شاخص بهره مندی روستائیان چالدران از نعمت گاز طبیعی در مقایسه با میانگین استانی در ردیف پایین تری قرار گرفته است.

حسن محمد زاده در گفت و گو با ایسنا، در خصوص بهره مندی روستاها از مزایای گاز طبیعی افزود: شاخص بهره مندی روستائیان چالدران در مقایسه با میانگین استانی در ردیف پایین تر قرار گرفته است که تلاشهای لازم در جهت بهره مندی روستائیان شهرستان از مزایای نعمت گاز در حال انجام است و برنامه ریزی های لازم برای گازرسانی روستاهای غیر برخوردار در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید براینکه، چالدران دارای ۱۶۶ هزار هکتار مراتع سرسبز است، افزود: این مراتع در جهت تولید فرآورده های دامی و لبنی در اختیار بهره برداران روستایی و عشایری کوچرو قرار می گیرد.

فرماندار چالدران با بیان اینکه حفاظت و نگهداری از مراتع یک وظیفه خطیر همگانی است، افزود: تمامی بهره برداران باید با رعایت تعادل دام و مرتع ضمن جلوگیری از فرسایش خاک زمینه وقوع سیل های حادثه خیز و خسارت بار را از بین برده و در صیانت از مراتع اهتمام داشته باشند.

وی همچنین به وضیعت تعدادی از روستاهای فاقد دهیاری نیز اشاره کرد و گفت: وضعیت معابر عمومی این روستاها به دلیل عدم تهیه طرح هادی و اجرای آن نامناسب است که با انجام هماهنگی های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با تخصیص اعتبارات از محل روستاهای فاقد دهیاری، تهیه نقشه هادی این روستاها در دستور کار قرار گرفت که بعد از تهیه نقشه طرح هادی ساماندهی معابر این روستاها انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99040302002
  • خبرنگار : 50145