خطیب مسجد الاقصی:‌ اداره اوقاف کنترلش را بر مسجد از دست داده است

ده‌ها فلسطینی با برگزاری تجمع خواستار مداخله اروپا برای توقف اقدامات اسرائیل در قدس شرقی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، گروهی از فلسطینی‌ها با تجمع در مقابل دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در قدس شرقی٬ خواستار مداخله اروپا برای متوقف کردن سیاست‌های بازداشت و تخریب اسرائیل در این منطقه شدند.

معترضان با حمل پلاکاردهایی با مضامین "تخریب خانه و تصرف سرزمین٬ چهره کثیف اشغال است" و "اشغال باید پایان یابد " اعتراض خود را به اقدامات اخیر اسرائیل در قدس شرقی اشغالی نشان دادند.

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی در قدس اشغالی طی سخنانی در این تظاهرات بر افزایش بازداشت‌ها و سیاست‌های تخریب اسرائیل در قدس تاکید کرد.

وی از جامعه جهانی به ویژه جهان اسلام و عرب خواست تا با مداخله فوری به اقدامات نقض اسرائیل پایان دهند.

خطیب مسجد الاقصی گفت‌: اداره اوقاف اسلامی به طور تدریجی کنترل خود را بر اداره مسجد به خصوص در منطقه شرقی که باب الرحمه قرار دارد، از دست داده است.

صبری نسبت به خطر وضعیت موجود در مسجد الاقصی هشدار داد و کشورهای عربی را مسؤول دانست زیرا از قدس و الاقصی شانه خالی کرده‌اند و اسرائیل را از طریق عادی سازی روابط به ادامه جرایمش ترغیب می‌کنند.

وی اظهار کرد: اسرائیل برای تبدیل باب الرحمه به کنیسه یهودی برنامه ریزی می‌کرد اما بازگشایی آن راه را به روی این طرح بست و این مساله دولت تل‌آویو را واداشت تا من و ده‌ها نگهبان را که اصرار داشتند این باب به روی مسلمانان باز بماند از مسجد تبعید کند.

خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد: اداره اوقاف وابسته به اوقاف اردن باید حق و وظیفه خود را ادا کند و مانع نیروهای اسرائیلی در تعدی به حد و حدود مسجد شود. اقدامات دولت تل‌آویو تجاوزی علنی علیه مسجد الاقصی است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99040201858
  • خبرنگار : 71145