مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

سند تحول در رفتار دانش‌آموزان نمود داشته باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سند تحول باید در رفتار دانش‌آموزان نمود داشته باشد.

ابراهیم رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سند تحول بنیادین، اظهار کرد: در تدوین و اجرای برنامه‌های یک سازمان اولین موضوع، فضایی است که برنامه در آن شکل می‌گیرد و این فضا فوق‌العاده اهمیت دارد.

وی افزود: انتظارمان از تدوین برنامه در استان، یک برنامه تاکتیکی و از مدرسه، یک برنامه عملیاتی است. در سطح مدرسه باید از رفتار دانش‌آموزان، سند را دنبال کنیم به طوری که در رفتار دانش‌آموزان نمود داشته باشد.

این مسئول با اشاره به ۱۴ اصل مدیریتی دمینگ، ادامه داد: برنامه‌ها ضرورت دارد در یک بازه زمانی کنترل و برخی موانع آن برطرف شود و همه اجزای تشکیل‌دهنده سیستم روابط منطقی و اصولی با یکدیگر داشته باشند تا به اهدافی که مدنظر است دست پیدا کنیم.

رفیعی تصریح کرد: داشتن انسجام و ثبات در هدف و پذیرش فلسفه برنامه، دو اصل مهم و ضروری در اجرای خوب برنامه‌ها است و تا زمانی که افراد انسجام در هدف نداشته باشند و فلسفه آن را نپذیرند در اجرا دچار مشکلات اساسی خواهیم بود.

وی یادآور شد: نهادینه‌کردن آموزش‌های ضمن‌خدمت کاربردی و مفید است تا افراد به آموزش‌ها باور داشته باشد و طبق نیاز به طور فعال شرکت کنند؛ چراکه آموزش در واقع یک سرمایه‌گذاری پنهان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: نهادینه کردن برنامه‌های خودبه‌سازی، از دیگر اصول اساسی و مهم در مدیریت و برنامه‌ریزی است و همه باید در زمینه تغییر تلاش کنند. روند اجرایی آموزش و پرورش استان به شکل جهشی بهبود پیدا کرده است و کارها در مدار خوبی جریان دارد و امیدواریم امسال نوع نگاه‌مان در برنامه‌ریزی، بهتر از سال‌های قبل باشد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99033018833
  • خبرنگار : 50165