تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر تکمیل اسکله های بندر چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان بر ضرورت تکمیل اسکله های در دست احداث بندر چابهار تاکید کرد.

احمدعلی موهبتی در نشستی با مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، خواستار تسریع در پیشبرد طرح های این بخش در استان شد.

وی با اشاره به اینکه چابهار مهم ترین و استراتژیک ترین پروژه استان و کشور در منطقه جنوب شرق است، به لزوم شتاب‌دهی روند ساخت اسکله های در دست اقدام در این بندر تاکید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اهمیت پروژه های گردشگری در توسعه و تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی در منطقه و با توجه به تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه گذاری در بخش گردشگری، گفت: باید مشوق ها و امتیازاتی مناسب به ویژه برای طرح های عام المنفعه منظور شود تا سرمایه گذاران به این نقطه جذب شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش محدوده قانونی منطقه آزاد و دست اندرکار بودن دستگاه های اجرایی مختلف در توسعه منطقه، ساز و کار مناسب برای جلوگیری از عدم تداخل امور انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی مبادلات مرزی استان به اهمیت توسعه تعاملات با پاکستان و سایر کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: بندر گوادر را نه با دیده رقابت بلکه با دید رفاقت باید نگاه کرد و بر اتخاذ مکانیسم توسعه همکاری ها تاکید کرد.

موهبتی همچنین بر افزایش گفتگو و کاهش تقابل و تعارض ها تاکید کرد و بیان داشت: باید رفتار کنیم که فرصت ها را از دشمنان جمهوری اسلامی ایران بگیریم چرا که دشمن دنبال اختلاف و ناآرامی است و می خواهد آرامش را از مردم ما بگیرد ولی باید تلاش کنیم تا آرامش و مسالمت را بین مردم حفظ کنیم.

وی بر بکار گیری و جذب نیروی بومی در طرح ها و پروژه های منطقه تاکید کرد و با توجه به زیرساخت ها و مراکز علمی و آموزشی سازمان بنادر، خواستار توجه جدی به تربیت نیروی انسانی بومی برای استفاده در صنعت و حمل و نقل و بنادر شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به اهمیت و پیوستگی مسائل فی مابین ایران و کشورهای همسایه، خواستار همه جانبه نگری در ترکیب سفر هیات های ایرانی به کشورهای همسایه و حضور مدیران و کارشناسان بخش های مختلف در ترکیب هیات ها برای پیگیری موضوعات با اشراف جامع بر امور شد.

موهبتی ایجاد یک بندر خشک و پارک لجستیک در حوزه شهرستان ایرانشهر را ضروری و مهم دانست و خواستار برنامه ریزی و تلاش در این خصوص شد.

استاندار سیستان و بلوچستان احداث نیروگاه 25 مگاواتی برق سازمان بنادر و تامین برق مورد نیاز آن را برای پیشبرد طرح های توسعه ای بنادر جنوب استان لازم دانست و با توجه به فرصت اندک جذب منابع مالی پروژه، خواستار صدور مجوز مربوطه از سوی وزارت نیرو شد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان و فنوج در مجلس شورای اسلامی، نیز در این نشست به لزوم توسعه حمل و نقل و ترانزیت در استان و کمبود زیرساخت های حمل اشاره کرد و با اشاره به ظرفیت فعالیت و اشتغال در بنادر جنوب استان، خواستار بکارگیری نیروهای بومی در حوزه های مختلف شد.

عبدالناصر درخشان افزود: همه باید کمک کنیم تا اهداف توسعه استان محقق شود و مردم دلخوش و شاد شوند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز گفت: با توجه به موافقتی که انجام شد بسرعت کار احداث نیروگاه دوگانه سوز را پیش می بریم.

محمد راستاد افزود: دیوار ساحلی تا سال آینده پایان خواهد یافت، دو دستگاه کرین تا پایان سال در بندر چابهار مستقر و یازده یدک کش نیز در حال انعقاد قرارداد خرید وساخت است و اواخر سال آینده بتدریج به منطقه ملحق خواهند شد.

وی به روند افزایش حمل بار به بنادر و تجهیز و سرعت تخلیه بار کشتی ها اشاره کرد و گفت: اینکه یک کانتینر در ظرف 5 تا 6 ساعت تخلیه می شود، حاکی از پیشرفت چشمگیر کار توسعه بندر چابهار است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99032918534
  • خبرنگار :