درخشش گیلانی ها در مسابقه خاطره نویسی کرونایی

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان از معرفی برگزیدگان مسابقه خاطره نویسی «قهرمان آشنای من» در ایام کرونا خبر داد و اضافه کرد: در مجموع شش نفر از گیلان در گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال حائز مقام شدند.

اسفندیار ضیایی در گفت وگو با خبرنگاران، از اعلام برگزیدگان مسابقه خاطره نویسی «قهرمان آشنای من» خبر داد و اظهار کرد: این فراخوان به منظور ثبت حماسه‌سازی جهادگران عرصه سلامت کشور، تبیین نقش ارزنده آنان در پاسداشت سلامتی مردمان ایران اسلامی و در سایه مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان منتشر شد.

وی حماسه و ایثار قهرمانان آشنا(پزشکان، پرستاران، کادر درمانی بیمارستان‌ها)، خاطرات روزهای کرونایی و قدرشناسی از تلاش‌های ارزشمند کادر درمانی و خانواده‌های آنان در مقابله با ویروس کرونا را از جمله محورهای موضوعی فراخوان ادبی «قهرمان آشنای من» دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان تصریح کرد: با انتشار این فراخوان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، کودکان و نوجوانان هشت تا ۱۸ سال و کادر درمانی کشور(پزشکان، پرستاران، کارکنان دانشگاه و...) رخدادهای مانای این روزهای حوزه سلامت را در قالب خاطره‌نویسی ثبت‌ و تصویر آثار را از طریق پیام‌رسان واتس آپ یا گپ به شماره ۰۹۳۳۵۴۰۰۷۴۹ ارسال کردند.

وی گروه داوری این رویداد ادبی را متشکل از حمیرا خدابنده و لیلا خلقت پرور دانست و گفت: داوران با بررسی بیش از ۷۰ خاطره و دل نوشته ارسالی، ۱۱ اثر مخاطبان کودک، نوجوان و بزرگسال را به عنوان آثار برگزیده معرفی کردند.

ضیایی ادامه داد: هیئت داوران مسابقه «قهرمان آشنای من» با توجه به برجستگی و ظرافت‌های ادبی آثار ارسالی، خاطره‌نویسی بهرخ ترکزبان از استان همدان و ارنیکا بهرامی و باران خلقت‌پرور از استان گیلان را شایسته عنوان آثار برتر بخش کودک شناخت. همچنین آثار ارسالی عرفان استاچی و ریحانه رضازاده از استان تهران، ماهک نوروزپور و مانیا کاظمی‌نیا از گیلان و اثر ارسالی سیده فائزه همتی از استان ایلام نیز عنوان آثار برگزیده گروه سنی نوجوان را به خود اختصاص دادند.

وی با ارزشمند دانستن استقبال جهادگران عرصه سلامت از این رویداد ادبی، خاطرنشان کرد: محبوبه یعقوبیان از استان قم و لیلا زاهد نخجیری و زهرا نیک‌پی از استان گیلان برگزیده های مجموعه‌ی کادر درمانی کشور هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99032616909
  • خبرنگار :