گزارش ایسنا از جلسه شورای شهر تبریز؛

تخریب قبرستان‌ها اقدامی غیر شرعی است/کسی پاسخگوی موضوع اختلاس در میدان آذربایجان نیست

روز یکشنبه، جلسه‌ی علنی شورای اسلامی شهر تبریز با حضور اعضای شورا و برخی از مسئولان برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای جلسه با تسلیت درگذشت دو نفر از کارکنان شرکت ماشین‌ سازی تبریز در یک حادثه گفت: این ضایعه را به خانواده‌ و همکاران این عزیزان تسلیت می‌گویم و از شهرداری نیز می‌خواهیم ایمنی کار را ارتقا دهد.

شهرام دبیری در سخنان پیش از دستور خود اظهار کرد: سنوات‌ پاکبانان‌ پس از بازنشستگی به آنها پرداخت نمی‌شود که از شهرداری می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کند تا این عزیزان نیز که در سال‌های قبل در شهرداری کارکرده اند بتوانند سنوات خود را دریافت کنند.

وی با قدردانی از کیفیت‌ آسفالت ریزی در تبریز گفت: ضروری است که در حین‌ آسفالت ریزی با توجه به زمانبندی درست اقدام به این کار کنند تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

وی تشریح کرد: در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز از مدیران و شهرداران می‌خواهیم‌ که طبق برنامه و قولی‌ که به شهروندان  داده‌ایم‌ جلو رویم‌ و از اعضای محترم و کمیسیون عمران می‌خواهیم بازدیدهای ماهانه از پروژه ها را  تدارک ببینند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درگذشت استاد جواد درخشان هنرمند تبریزی این ضایعه را به خانواده و هنر دوستان استان  تسلیت گفت.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین با اشاره به دستاوردهای اداره کل ورزش و جوانان استان در سال ۹۷ گفت: دستاوردهای این اداره‌ در سال گذشته بسیار خوب و رو به پیشرفت‌ بود.

وی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: مصوبات خوبی در راستای حمایت‌ از مجموعه‌ های ورزشی در تبریز داریم که می‌توانند با پرداخت مبلغ اندکی فعالیت کنند.

وی گفت: شهرداری و شورای شهر بسته‌های حمایتی مناسبی برای حمایت‌ از قهرمانان ورزشی در نظر گرفته و همچنین برای حمایت‌ از هیئت‌های ورزشی و ورزش همگانی نیز بودجه‌های مناسبی در نظر گرفته شده است.

در ادامه اعضا شورای اسلامی شهر تبریز با اهدا لوحی از مدیر کل ورزش جوانان استان تقدیر کرد.

۷۳۵ سالن رزمی و ورزشی در تبریز وجود دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه با اشاره به همکاری عمیق شهرداری و این اداره کل گفت: در زمینه‌های ورزشی و جوانان همکاری بسیار خوبی با شهرداری داریم‌ که از این جهت از شهرداری تبریز تشکر می‌کنیم.

ایوب بهتاج اظهار کرد: احیای ورزش‌های بومی‌ و محلی در استان در دستور کار است که نیازمند همکاری شهرداری تبریز برای نشان دادن‌ آنها به گردشگران هستیم .

وی اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی در تبریز یکی از زمینه‌های نیازمند همکاری است.

وی تاکید کرد: در محلات آسیب پذیر با مشکلات بسیاری مواجه هستیم در برخی مناطق حتی محیطی برای ورزش و تفریح وجود ندارد که از شهرداری می‌خواهیم در این زمینه کمک حال ما باشند.

بهتاج گفت: ورزشکاران المپیکی بسیار از عدم حمایت‌ها ناراضی هستند. آذربایجان شرقی با این قدمت تنها یک مدال برنز در المپیک‌ دارد. شهرداری برای میزبانی مسابقات بین‌المللی کمک حال اداره کل ورزش و جوانان باشد و کارگروه مشورتی‌ با مشارکت شهرداری، شورای شهر و اداره کل ورزش و جوانان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اوضاع مالی مالک تیم شهرداری سابق اصلا خوب نیست، گفت: تاکنون دو میلیارد هزینه کرده‌ایم، اما تا امروز سودی نداشته و دیگر خریداران قصد داشتن این تیم‌ را به شهرهای دیگر انتقال دهند، اما این فرد تیم را در تبریز نگهداشته تا ورزشکار بومی تربیت کند.

وی تشریح کرد: عوارض سالن‌هایی که در دهه ۵۰ و ۶۰ ساخته شده با نرخ عوارض سال ۹۹ اخذ می‌شود که این کار خوبی نیست.

 بهتاج افزود: ۷۳۵ سالن رزمی و ورزشی در تبریز وجود دارد که شهرداری می‌خواهد بعضی از آنها  را تغییر کاربری دهد که متوسط در هرکدام از آنها ۷ نفر مشغول به کار هستند.

وی از همکاری شهرداری و شورای شهر تبریز در رابطه با بهسازی‌ مجموعه ورزشی باغشمال تشکر کرد.

گزارش حسابرسی شهرداری و سازمان‌های وابسته

در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر تبریز گزارش حسابرسی شهرداری و سازمان های وابسته  در دستور کار قرار گرفت  و در خاتمه مباحث، گزارش حسابرسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تصویب شد.

بررسی انتخاب حسابرس برای سال مالی ۹۸ سازمان ها و شرکت‌های وابسته و سـال مالی ۹۹شهرداری تبریز

دستور سوم جلسه شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر بررسـی انتخـاب حسـابرس برای سـال مالی ۱۳۹۸ سازمـان هـا و شـرکتهای وابسـته و سـال مالی ۱۳۹۹شهرداری تبریز ( مصوبه جلسه ۸۸ کمیسیون برنامه و بودجه ) در دستور کار قرار گرفت و با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه برای انتخاب و نحوه حسابرسی سازمان ها در سال ۹۸ و سال مالی ۹۹ تصویب شد.

تاکید اعضا شورای اسلامی شهر تبریز بر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها

در ادامه، نامه فرماندار و رئیس هیئت تطبیق مصوبات شهرستان تبریز درخصوص تصویب نرخ کرایه سال ۱۳۹۹ تاکسیرانی تبریز مصوبه جلسه ۸۱ کمیسـیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در دستور چهارم جلسه شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد.

اعضای شورای شهر تبریز با رفع ابهام در خصوص مصوبه خود در زمینه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها که فرمانداری شهرستان تبریز آن را برگشت داده بود رفع ابهام کردند.

۲۳ ایستگاه آتشنشانی در تبریز وجود دارد

دستور پنجم جلسه مبنی بر گزارش سـرپرست محـترم سازمـان آتش نشـانی و خـدمات ایمنی شـهرداری کلانشهر تبریز از عملکرد و وضعیت فعلی سازمان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: ۲۳ ایستگاه آتشنشانی در تبریز وجود دارد که ۲۲ ایستگاه فعال هستند.

علیرضا زبردست افزود: سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان تعهدات مالی مناطق بود که امسال کاهش یافته که باید تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه امکانات آتشنشانی تبریز با شهرهای هم جمعیت یا کم تر قابل قیاس نیست، گفت: طرح‌های ایمنی در ساختمان‌ها از سال ۹۴ به بعد سازمان یافته است.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز تشریح کرد: طرح جامع ایمنی اماکن تاریخی به ویژه بازار تبریز، هوشمند سازی کنترل و کشف حریق در بازار تاریخی تبریز، جانمایی‌ ایستگاه‌ها و تجهیزات در ایستگاه‌ها به‌صورت علمی و سبک سازی ایستگاه‌های آتشنشانی باید برای مقابله با زلزله  در دستور کار آتش نشانی قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: مرکز علمی‌ کاربردی آتشنشانی در کشور فقط در تبریز و تهران وجود دارد و هفتاد نفر از آتشنشانان مجرب بازنشسته به صورت آتش نشان یار در شیوع کرونا به ما کمک کردند.

تخریب قبرستان‌ها اقدام غیر شرعی است

غلامحسین مسعودی ریحان، عضو شورای شهر تبریز در تذکری گفت: گورستان‌های شهر تبریز اولین  بار در زمان پهلوی اول تخریب شد و این امر باعث شد تا تاریخ هزار ساله تبریز در حاله‌ای از ابهام است.

وی تاکید کرد: در شهرهای مختلف قبرستان‌ها به محلات گردشگری تبدیل شده است در تبریز قبرستان‌های تاریخی اما از بین رفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در حفاری ایستگاه مترو در باغ گلستان چندین اسکلت کشف شده که در اولین فرصت از مدیران میراث فرهنگی و مترو به شورا دعوت شود تا در این خصوص به افکار عمومی توضیح دهند.

پرداخت به موقع حقوق کارکنان باید مورد توجه شهرداری قرار گیرد

محمد حسن اسوتچی، عضو شورای شهر تبریز نیز در ادامه و تذکر خود تشریح کرد: تا امروز برخی از سازمانها پایاین کار کارکنان خود را پرداخت نکرده است.

وی افزود: ۵۰۰ هزار تومان برای کارکنان خط بی‌آرتی به صورت اورژانسی تصویب شد اما تا امروز پرداخت نشده است.

وی تشریح کرد: حداقل حق قانونی کارکنان ضعیف زود تر پرداخت شود  چرا فقط ‌زورمان به ضعیفان می‌رسد.

استوچی گفت: چهل سال از جمهوری اسلامی می‌گذرد اما هنوز در پرداخت حقوق و مزایا عدالت رعایت نمی‌شود.

در میدان آذربایجان اختلاس شده و کسی جوابگو نیست

محرم محمدزاده، عضو شورای شهر تبریز گفت: برخی مشکلات در شهر حل نمی‌شود، برای مثال میدان آذربایجان و پروژه میار میار نیمه تمام مانده در میدان آذربایجان اختلاس شده و کسی جوابگو نیست.

وی گفت: در سه راه امین محل بزرگی فنس گذاری شده و مترو تمام شده اما بازسازی آن باقی مانده است.

وی اظهار کرد: در مناطق حاشیه‌ای کارهای عمرانی انجام شده اما روسازی و آسفالت سالهاست که انجام نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تشریح کرد: در برخی مناطق شهرداری که چند روستا در اطراف آنها وجود دارد حصار کشی انجام می‌شود اما کسی جلودار آنها نیست.

وی گفت: اخیرا پیمانکاران که در مناقصه سازمان پسماند شرکت کرده‌اند که صلاحیت ندارد.

عبداله تقی‌پور، عضو شورای شهر تبریز نیز در تذکر خود تاکید کرد: افراد بازنشسته نیازمند توجه بیشتر هستند.

وی تاکید کرد: ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری را بازنشسته کرده‌ایم که به آنها ارزش نداده‌ایم.

وی اظهار کرد: حداقل باید در یک مراسم ساده از آنها تشکر می‌شد. کرامت انسانی در این حوزه رعایت نمی‌شود و این برخورد در شان این افراد نیست .

تقی‌پور تشریح کرد: بحث پرداخت پایان کارها به صورت متمرکز است که باید پرداخت شود.

اجرای بیمارستان تخصصی تامین اجتماعی در شهرک خاوران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز سخنان خود ضمن قدردانی از افرادی که در خصوص تخصیص زمین برای بیمارستان تامین اجتماعی در شهرک خاوران همکاری کردند، گفت: این‌قطعه زمین دیروز در اختیار معاونت درمان تامین اجتماعی قرار گرفت.

کریم صادقزاده افزود: این بیمارستان به صورت تخصصی و در مدت سه سال با هزینه هزار میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: از تلاش‌های نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز و رئیس و اعضای شورای شهر و شهرداری منطقه ۹ تبریز و تمامی افراد و ارگان‌های همکاری کننده تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: حرکتی که شروع شد هیچگونه هزینه‌ای برای شهرداری نداشت و آورده بسیار بالایی برای تبریز خواهد داشت و هزینه زمین نیز از طریق اوراق پرداخت‌ خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99032515878
  • خبرنگار :