استاندار سمنان عنوان کرد:

با همراهی مردم به شرایط پرخطر قبل برنمی‌گردیم/ رفع محدودیت از برپایی نمایشگاه‌های تخصصی

استاندار سمنان با ابراز خرسندی از شرایط مهار کروناویروس در این استان گفت: اگر مردم همچنان همراهی کنند استان سمنان به شرایط پرخطر قبل نخواهد گشت.

علیرضا آشناگر در حاشیه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در برخی استان‌ها اظهار کرد: آن دسته از استان‌هایی که پیک اول بیماری را تجربه کردند، امروز شرایط باثبات‌تری دارند و استان سمنان نیز از جمله استان‌های باثبات است.

وی ادامه داد: موج جدید کووید19 در کار نیست بلکه استان‌های با شیوع بالا در این روزها، استان‌هایی هستند که پیک اول را تجربه نکرده بودند و لذا شروع پیک دوم کروناویروس در کشور منتفی است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه این پیک ادامه همان پیک اول است افزود: استان سمنان از جمله استان‌های باثبات کشور است و در شرایط اخیر کمترین آسیب را دیده است.

آشناگر با اشاره به برخی مصوبات امروز این ستاد ملی گفت: بازگشایی تالارهای پذیرایی در مناطق غیرقرمز آن با 50 درصد ظرفیت و همچنین از سرگیری فعالیت کتابخانه‌های عمومی آنهم منوط به رعایت همه پرتکل‌های بهداشتی از مصوبات امروز ستاد بود.
وی از امکان برپایی برخی نمایشگاه‌ها در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: البته برپایی نمایشگاه‌ها برای عموم همچنان با محدودیت مواجه است و این نمایشگاه‌ها تنها برای کارشناسان و اهل فن و به صورت تخصصی برپا خواهند شد.

استاندار سمنان با اشاره به افزایش شیوع بیماری در برخی استان‌ها تصریح کرد: خوشبختانه شرایط استان سمنان با مدیریت خوب دانشگاه‌های علوم پزشکی استان نگران‌کننده نیست و همچنان دو شهرستان شاهرود و میامی در وضعیت سفید هستند و 6 شهرستان دیگر استان همگی در شرایط زرد هستند.

وی از عموم شهروندان استان خواست با رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی و رعایت پرتکل‌های بهداشتی مسوولان استان را در مدیریت شرایط و مهار کروناویروس بیش از پیش یاری دهند تا با تدابیر ویژه، استان به شرایط پرخطر پیشین برنگردد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99032415242
  • خبرنگار :