افزایش ۱۲ درصدی مصرف برق در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مصرف برق در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان مرکزی ۱۲درصد افزایش یافته است.

محمد اله داد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از ۷۳۸ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از طریق ۱۶ هزار و ۶۱۰ دستگاه ترانسفورماتور و ۲۰ هزار کیلومتر شبکه تامین می‌شود، بیان کرد: مصرف برق در استان مرکزی در روزهای گذشته به اوج خود رسیده و به  مرز ۹۰۰ مگاوات نزدیک شده است که در صورت ادامه این روند، مشکلات جدی پیش رو خواهد بود.

وی گفت: اوج مصرف برق در ساعت ۱۳ تا ۱۷ است و مشترکان با رعایت زمان مصرف می‌توانند با همکاری مناسب، سایر هم استانی‌ها را از نعمت برق برخوردار کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: مهمترین دلیل افزایش مصرف انرژی الکتریکی به دلیل ارزان بودن قیمت آن است چرا که قبض صادره برای اغلب مصرف کنندگان مبلغ ناچیزی است و این مهم شرکت توزیع برق را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی گفت: قیمت برق مشترکان پرمصرف برق ۱۶ درصد افزایش می یابد و این میزان صرفا شامل مشترکانی می‌شود که بیش از الگوهای تعیین شده مصرف می‌کنند.

اله داد بروز خاموشی و اعمال کمبود را کاملا وابسته به وضعیت مصرف در کشور دانست و افزود: با رعایت مدیریت مصرف به صورت همگانی و ایجاد توازن بین تولید و مصرف برق، خاموشی نخواهیم داشت و در غیر این صورت، با  اعمال کمبود مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: خاموش کردن چراغ‌های اضافی، کاهش مصرف سیستم‌های سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و بهره‌گیری از دیزل ژانراتورها در صنایع و ادارات در ساعت اوج بار از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99032414956
  • خبرنگار : 50210