افزایش گیمرهای آنلاین در دوران کرونایی

بر اساس آمار منتشرشده، تعداد افراد علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی در دوران کرونایی نزدیک 50 درصد در سطح جهان افزایش‌یافته است، زیرا بیماری همه‌گیر کروناویروس جدید تعداد افراد زیادی را به خانه‌نشینی دعوت کرده است.

به گزارش یون هپ، توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای بازی(  Unity Technologies) اعلام کردند: کاربران فعال روزانه بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی  بین ماه‌های ژانویه تا ماه مه 46 درصد افزایش یافتند. این میزان افزایش در بازی‌های تلفن همراه 17 درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، پیش از شیوع همه‌گیری کووید-19 دانلود بازی‌های گوشی همراه در یک سال 13 درصد افزایش‌یافته بود، اما این میزان در اوایل ماه مارس و با اجرای خانه‌نشینی افزایش بیشتری یافت.

جولی شوماکر، معاون این مرکز در بیانیه مطبوعاتی گفت: " واقعیت این است با خانه‌نشینی افراد بیشتری به بازی می‌پردازند  و این مخاطبان نه‌تنها به مدت طولانی‌تر مشغول بازی هستند، بلکه هزینه بازی را نیز با میزان بالایی در این دوران پرداخت می‌کنند."

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که گیمرهای گوشی‌های همراه بیش از هر زمان دیگری برنامه بازی را نصب می‌کنند و تعداد نصب‌ها در مدت‌زمان ذکرشده 84 درصد افزایش‌یافته است.

بسیاری از نرم‌افزارهای بازی شرکت‌های محلی نیز از محبوبیت عظیمی در سطح جهان برخوردار شدند، ازجمله Lineage 2M ، که بازی چند نقش گروهی آنلاین (MMORPG) است که توسط شرکت سازنده بازی آنلاین NCSOFT  کره جنوبی ارائه‌شده است.

نسخه گوشی همراه بازی mega-hit Lineage 2 ، محبوب‌ترین برنامه جهان در سیستم‌عامل‌های اندرویدی در دوره ژانویه تا مارس بوده است.


 

البته پیش‌ازاین گزارش نیز یکی از شرکت‌های سازنده بازی‌های آنلاین (Com2uS) نیز افزایش درآمد خود از بازی استراتژی ماموران جنگ (Summoners War: Sky Arena) را در ماه آوریل اعلام کرده بودند.

مقامات این شرکت گفتند: این بازی موبایل که در سال 2014 به بازار عرضه‌شده، بیش از 2 تریلیون وین (1.6 میلیارد دلار) در 230 کشور جهان را به خود اختصاص داده و بیش از 90 درصد فروش آن در خارج از کشور کره است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99032213967
  • خبرنگار : 50072