محسن حاجی میرزایی عصر چهارشنبه ۲۱ خردادماه در دیدار با خیرین مدرسهساز استان همدان و اعضای کارگروه طرح تحولی توسعه مشارکتها آجر به آجر، اظهار کرد: علم رفتاری فراگیر و مدرسه کانون یادگیری است، تمدن محصول یادگیری بوده و یادگیریهای متفاوت تمدنهای متفاوتی را ساخته است.
وی با اشاره به اینکه دیدن،شنیدن و تفکر کردن سه ابزار مورد نیاز برای یادگیری است، بیان کرد : انسان با بهرهگیری از این ظرفیتها توانمند خواهد شد که مدرسه کانون این اتفاق مبارک است.
وی اعلام کرد: کسانی که به کار مدرسه سازی کمک می کنند مهمترین عامل نجات بشر هستند چراکه در امر مدرسهسازی ساختمان مدرسه ممکن است ویران شود اما تاثیرپذیری دانش آموز ابدی است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه تنظیم شده، هدفمند، آگاهانه و منضبط آگاهی ها را به جامعه می رساند، گفت: از طریق مدرسه ساختن ساختمان نمی سازیم بلکه سنگ بنای سعادت انسانها را شکل می دهیم.
وی با اشاره به اینکه توفیق مهمی است که سرمایه، عمر و فرصت ما به این کار اختصاص یابد، افزود: این امانت ها برای مدت کوتاه بوده و عمر و تمام برخورداری و دارایی ما زایل شدنی است اما فرصتی به ما دادهاند که با انجام این کار خود را کامل کنیم.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه مدرسه سازی ارزش و اعتبار والایی دارد، اضافه کرد: هر فردی که در آگاه کردن، خوب دیدن، خوب شنیدن و خوب اندیشیدن انسانها گام برمی دارد بزرگترین خدمت را به بشریت ارائه می کند.
وی با اشاره به اینکه همه بیماری ها حاصل ضعف در این سه مورد است، خاطرنشان کرد: هر کسی که در امر مدرسه سازی گام می گذارد در مسیری گام گذاشته که آثارش همیشگی است و امیدوارم خداوند توفیقی دهد تا عمرمان در راه درست صرف شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در طرح آجر به آجر هم به دنبال مدرسه ساختن و جلب مشارکت مردم هستیم، بیان کرد:آرزو می کنیم هر فردی که علاقمند است، بتواند در ساخت مدرسه و در خرید یک آجر کمک کند چراکه این امر یک ظرفیت بزرگ است.
وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز علمداران کار خیر هستند و ما پشت سرآنها هستیم، بیان کرد: امیدوارم این کار توسعه یابد و خداوند تضمین کننده کار خیر است همانطور که وعده داده است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز گفت: برخی پول دارند که هم خود استفاده میکنند و هم دیگران از آن بهرهمند می شود که مصداق جمع حاضر خیرین است در مقابل برخی پولدار هستند اما خود و خانواده از آن استفاده نمیکنند تا برسد به دیگران بنابراین برخی وجودشان پرخیر و برکت و رحمت بخش است و برای جامعه مظهر رحمانیت و خیر رسانی است.
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی افزود: ممکن است فردی اهل خیر باشد و به فقیری خدمترسانی کند و فردی نان یک شب فقیر را بدهد اما گاهی ماهها مدرسهای ساخته میشود که ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال پرفسورها، فقیهان و دانشمندان زیادی در آن تربیت میشود که کار خیرآنها نیز نصیب این خیرین میشود.
وی با اشاره به اینکه وجود برخی ها در جامعه مثل باران و است و باعث خیر و رحمت تاکید کرد: وجود خیرین مدرسهساز ما در جامعه خیر و برکت است؛ بسیاری که در این مدرسه تربیت شدند و خیرشان در جامعه اسلامی به دیگران میرسد خیرش نصیب خیرین مدرسهساز هم میشود.
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه ما هر هدفی داشته باشیم به آن خواهیم رسیم، افزود: ممکن است هدف ابدی باشد و به آن برسیم و ممکن است هدف زودگذر باشد و چند صباحی به آن برسیم اما ماندگار نیست کار خیر ماندگار است چون اخلاص در آن است.
وی با تاکید به اینکه اخلاص هم یعنی منفعت رساندن به بندگان خدا که هدفی باشد مدرسهای ساخته شود، از وزیر آموزش و پرورش در راهاندازی پویش "آجر به آجر " قدردانی کرد و گفت: این مهم باعث فراهم کردن زمینه کار خیر شدهاند و ازمردم هم دعوت میکنم به این پویش بپیوندند.
وی تصریح کرد: کار خیرین مدرسهساز دو نکته دارد؛ یکی اینکه مردم در کنار مسئولان هستند که در حوزه کرونا هم دیدیم و مردم در کنار مسئولان بودند و اصلا مردم صاحب اصلی حکومت و حاکمیت هستند یعنی احساس نمی کنند که تنها دولت و مسوولان باید مدرسه بسازند و خود پای کار هستند که آمار موجود تایید کننده است.
شعبانی موثقی نکته دیگر در امر مدرسهسازی را علم دوستی مردم استان دانست و افزود: استان همدان بوعلی سینایی دارد که مظهر عقل است و باباطاهری که مظهر عرفان است و این شهر تلفیقی از مظهر عقل و عشق است.
وی با اشاره به اینکه استان همدان قابلیت خوبی دارد و علم دوستی بزرگواران خود را در عرصه مدرسهسازی نشان داده است که قدردان این اقدام خیر هستم، بیان کرد: خواهشمندم خیرین مدرسهساز نه تنها خیر باشند بلکه مبلغ نیز باشند و لذت مدرسه سازی به ویژه در مناطق پایین شهر را تبلیغ کنند.
در این مراسم «مهلقا جام بزرگ» نخستین زن ورزشکار ایرانی دریافت کننده سهمیه المپیک از وزیر به خاطر سفیر مدرسهسازی لوح تقدیر گرفت.
انتهای پیام