در سفر نوبخت به خراسان جنوبی چند تفاهم‌نامه اشتغالزایی امضا می‌شود؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه عدم تعادل‌های منطقه‌ای شرق بسیار زیاد است اما در سال‌های اخیر دولت توجه ویژه‌ای به استان داشته است، گفت: با تلاش مدیران پیش نویس سه تفاهم نامه بزرگ را برای رفع عدم تعادل‌ها آماده کرده‌ایم که در سفر دکتر نوبخت به امضا خواهد رسید.

مجید پورعیسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره دستاوردهای سفر سال گذشته دکتر نوبخت به استان، اظهار کرد: سال 97 اولین سفر ایشان به استان بود که طی آن تفاهم نامه‌ای امضا شد که تعهدی برای دو سال آینده ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه 940 میلیاردی جهش خوبی در زیرساخت‌های استان بود، افزود: در این تفاهم‌نامه به اعتبارات زیرساختی، کمک‌های معیشتی و مباحثی از این قبیل توجه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته توانسته‌ایم در مورد یک سوم از تعهداتی که در سفر دکتر نوبخت به آن پرداخته شد، اعتبارات را اخذ و در پروژه‌ها بکارگیری کنیم.

پورعیسی ادامه داد: دو سوم دیگر که معادل 600 میلیارد تومان است مقرر شده امسال با پیگیری‌هایی که صورت گرفت تزریق شود.

وی با بیان اینکه تعهدات سال 97 تحول عجیبی در زیرساخت‌ها و مباحث پروژه‌ای داشته و این علاوه بر اعتبارات دیگر ملی و استانی است، تصریح کرد: در سفر دیگر دکتر نوبخت موفق شدیم تفاهم نامه 10 هزار واحدی را برای مسکن محرومان امضا کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: این اهداف با پای کارآمدن همه مدیران و تلاش استاندار خراسان جنوبی تحقق یافت و فردا 5 هزار واحد مسکن محرومان به بهره برداری خواهد رسید.

پورعیسی با بیان اینکه طی دو سال گذشته منابع خوبی برای آب جذب کرده‌ایم، اظهار کرد: حدود 300 تا 400 روستا در استان از آب برخوردار نبودند که توانستیم حدود 500 میلیارد تومان از وزارتخانه، فاینانس‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از سازمان مدیریت برای منابع آبی اخذ کنیم که به نتیجه رسیدن آن زمان بر خواهد بود.

وی افزود: در سفر قبلی دکتر نوبخت، ایشان توجه ویژه‌ای به راه آهن داشتند و اکنون فاینانس بین المللی از روسیه برای ریل‌گذاری راه‌آهن جذب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه عدم تعادل‌های منطقه‌ای شرق بسیار زیاد است اما در سال‌های اخیر دولت توجه ویژه‌ای به استان داشته است، اظهار کرد: با تلاش مدیران پیش نویس سه تفاهم نامه بزرگ را برای رفع عدم تعادل‌ها آماده کرده‌ایم.

پورعیسی ادامه داد: احداث ۷۵۰۰ پنل خورشیدی برای 7500 نفر از افرادی که حوزه اشتغال آنان مشکل دارد یا تحت نهادهای حمایتی هستند در نظر گرفته شده است.

وی از تخصیص حدود 40 میلیون تومان برای هرکدام از این افراد خبر داد و گفت: از این رقم حدود ۲۰ میلیون تومان به صورت وام، 10 میلیون تومان از محل تبصره 14 و 10 میلیون تومان از سوی دستگاه‌های حمایتی تامین خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: تفاهم نامه‌ای نیز برای حوزه صنایع دستی در ۱۱ شهرستان برای ۱۱ رشته شغلی به تناسب مزیت‌های هر شهرستان آماده شده است.

پورعیسی تصریح کرد: طی این تفاهم‌نامه به سه هزار نفر که تاکنون وام نگرفته و یا بیمه نیستند 10 تا 15 میلیون تومان وام تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه دیگر در بحث جهش تولید خواهد بود، افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری سازمان مدیریت از ابتدای سال براین روی این موضوع تمرکز کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 1250 میلیارد تومان برای 70 پروژه با تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه درنظرگرفته شده است، اظهار کرد: اگر این اتفاق افتد در بخش‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و زیرساختی تفکر جهش تولید تحول ایجاد خواهد کرد.

پورعیسی بیان کرد: رهاورد تمام این فعالیت‌ها کاهش نرخ بیکاری است؛ همانگونه که در ستوها و جداول و شاخص‌های بیکاری این استان پایین ترین نرخ بیکاری را دارد که این امر نشان دهنده ثمربخش بودن فعالیت‌ها است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر گردش مالی استان چند برابر شده است، اظهار کرد: نتیجه تمام این فعالیت‌ها رفع عدم تعادل‌ها به خصوص در بحث مرز، جاده‌ها و منابع آبی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی یادآور شد: تحولی که در سطح استان در سه سال اخیر صورت گرفته بی نظیر است.

انتهای پیام  

  • چهارشنبه/ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99032113581
  • خبرنگار :