ارائه خدمات در سامانه ESB وابسته به وضعیت کربنکینگ بانک‌های ادغامی

رئیس اداره کل توسعه فناوری اطلاعات بانک سپه گفت: سامانه ESB یک سامانه چندوجهی است که به شعب بانک‌های ادغامی و Core سیستم‌های آنها متصل است و خدمات پایه را در تمامی شعب به مشتریان ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام داتین، حمید شیخی گفت: یکی از موضوعاتی که در ادغام مطرح می‌شود؛ این است که احتمال دارد که یک سری از شعب در این روند ادغام شوند و همچنین  تابلوی تمام شعب یکسان می‌شوند به همین منظور برای این‌که مشتریان بانک‌های ادغامی سردرگم نشوند تهیه و تولید نرم‌افزار ESB در دستور کار قرار گرفت تا از طریق آن بتوان در تمامی شعب بانک‌های ادغامی سرویس‌های پایه به مشتریان ارائه شود.

وی یادآور شد: سامانه ESB بر این مبنا طراحی شد تا امکان سرویس‌دهی به مشتریان تمامی بانک‌های ادغامی در تمامی شعب فراهم شود و این سامانه مشابه شتاب در شبکه بانکی عمل می‌کند با این تفاوت که درگاه متصل به آن شعب بانک‌های ادغامی  هستند.

شیخی افزود: در این روند شعب با یکسری پرتکل های امنیتی خاص به سامانه ESB متصل و خود سامانه ESB به کربنکینگ‌های بانک‌های ادغامی اتصال می‌یابد و شرایطی فراهم می‌شود که اگر به‌عنوان‌مثال مشتری موسسه کوثر به یکی از شعب بانک سپه  مراجعه کند؛ بتواند خدمات پایه را از این شعب دریافت کند.

وی با اشاره به این موضوع که شاید مشتریان انتظار داشته باشند تمام خدماتی که درگذشته از شعب بانک‌های خود دریافت می‌کردند درروند ادغام و در شعب سایر بانک‌ها نیز به  آن‌ها ارائه شود، گفت: این‌گونه نیست بلکه  درروند ادغام در حال حاضر خدمات پایه مثل دریافت، پرداخت، مانده گیری، صورت‌حساب، وصول چک و در بخش تسهیلات مشاهده مانده اقساط و پرداخت اقساط ارائه می‌شود و در حوزه کارت هم بحث تغییر رمز و وضعیت کارت قابل‌ ارائه است.

رئیس اداره کل توسعه فناوری اطلاعات بانک سپه در خصوص ارزیابی عملکرد سامانه ESB گفت: از روز یازدهم خردادماه این سامانه آغاز به کارکرده و در حال حاضر هم به بانک‌های ادغام‌شده (مهراقتصاد و حکمت ایرانیان )  سرویس‌دهی می‌کند و تعداد تراکنش‌ها در روزهای اول کم و به‌مرور در حال افزایش است و تاکنون عملکرد این سامانه مثبت ارزیابی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برآورد می‌شود که تا زمان مهاجرت کامل بانک‌های ادغامی و یکی شدن کربنکینگ ها شاید دو سال به درازا بکشد و در این مدت سامانه ESB مورد استفاده قرار گیرد، آیا برنامه‌ای برای توسعه خدمات روی این سامانه در نظر گرفته‌شده است، اظهار داشت: به‌مرورزمان بر اساس نیازهای جدید مشتریان با انجام  مذاکرات و  مکاتبات با پیمانکاران کر سیستم‌های بانک‌های ادغامی این امکان وجود دارد که خدمات بیشتری را بتوانیم روی این سامانه ارائه دهیم.

شیخی افزود: در اصل، سرویس‌هایی که در سامانه ESB قابل‌عرضه است باید از سوی کربنکینگ بانک‌های ادغامی ارائه شود و اگر از لحاظ فنی و کسب‌وکاری قابلیت ارائه این سرویس‌ها  از سوی بانک‌های ادغامی فراهم شود ما نیز می‌توانیم این خدمات را روی سامانه ESB به مشتریان بانک‌های ادغامی ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: نرم‌افزار ESB از سوی شرکت داتین طراحی شده و از زمان آغاز به کار تاکنون با تعداد تراکنش‌هایی که از خود به‌جا گذاشته کارکرد خوبی از خود نشان داده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • چهارشنبه/ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99032113496
  • خبرنگار : 30054