معاون سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان خبر داد:

برگزاری کنگره شهدای لرستان در سال ۱۴۰۰

معاون سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از برگزاری کنگره شهدای لرستان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

محسن رشیدی، شامگاه سه‌شنبه، ۲۰ خردادماه در آیین نکوداشت روز فرهنگ و منش پهلوانی و روز قشر بسیج ورزشکاران که در مجموعه تختی خرم‌آباد، گفت: ما باید از همین الان برای برگزاری کنگره بزرگ شهدا که سال آینده در استان برگزار می‌شود، آمادگی داشته باشیم و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف پای کار باشند تا بتوانیم به‌ بهترین شکل، این کنگره را برگزار و خدمات ارزنده شهدا و قهرمانان را به نسل آینده منتقل کنیم.

وی از برگزاری برنامه مخصوص هر قشر از بسیج خبر داد و افزود: از امروز که روز قشر بسیج ورزشکاران است شروع می‌کنیم و برای هر قشر  بسیجی، برنامه‌های جداگانه‌ای خواهیم داشت.

رشیدی پهلوان واقعی را امام علی(ع) دانست که در میادین مختلف، دوشادوش پیامبر اکرم(ص) در جنگ‌های مختلف، فتوحاتی داشته است و ادامه داد: در هفدهم شوال که سالروز حماسه جاودانه نبرد امام علی(ع) و عمر بن عبدود بوده و فصلی مشترک  بین نبردهای آن حضرت و این‌که چرا تاریخ، این نبرد را برجسته کرده است که باید گفت در این روز یکی‌ از نام‌آوران، با حضرت علی(ع) روبه‌رو می‌شود و آن حرکتِ امیرالمؤمنین(ع) هم برای رضای خدا بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که همه شهدا و ۲۳۵ شهید ورزشکار استان ما، نیز همین منش پهلوانی امام علی(ع) را داشته‌اند، امین بودن، دانش و بینش، ادامه دادن درس، سبقت در کار خیر، حمایت از مظلوم، گذشت و بخشش را از ویژگی‌هایی دانست که همه ورزشکاران باید داشته باشند.

وی با بیان این‌که شهدای ما هم این ویژگی‌ها را داشته‌اند و اگر ورزشکاران ما هم آن‌ها را داشته باشند الگوی خوبی برای جوانان محسوب می‌شود، به دو وظیفه مهم ورزشکاران اشاره کرد و گفت: پرورش جسمانی و پرورش روحانی دو وظیفه مهم هستند که ورزشکاران باید آن دو را با هم، در وجود خود پرورش دهند.

رشیدی همچنین در ادامه ورزشکاران را به نوشتن خاطرات خود تشویق کرد و افزود: شما نقش بسیار مهمی در معرفی پهلوانان و قهرمانان به نسل آینده دارید.

در ادامه این مراسم سیدعلی کریمی، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: بر اساس برنامه‌ها و سیاست‌های تعیین شده برای ترویج فرهنگ پهلوانی، امروز که سالروز نبرد تاریخی امام علی(ع) و عمر بن عبدود است، یکی‌ از آن روزهاست که از گذشته تاکنون از آن به نیکی یاد شده است.

وی شهدا و پهلوانانی همچون پوریای ولی و غلامرضا تختی را نمونه‌های بارز مردانگی و فتوت برشمرد و افزود: ورزشکاران ما هم باید آن‌ها را الگوی خود قرار دهند و رهرو خوبی‌ها باشند.

سعید داودی، مسئول بسیج ورزشکاران سپاه لرستان نیز در سخنانی مردانگی و ایثار را از ویژگی‌های حضرت علی(ع) عنوان کرد و گفت: شهدای ما هم آن حضرت را الگوی خود قرار دادند.

به گزارش ایسنا، هفدهم شوال سالروز نبرد تاریخی حضرت علی(ع) و عمر بن عبدود است که به‌عنوان روز منش پهلوانی نام‌گذاری شده است؛ در این مراسم  از خانواده شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی و تعدادی از ورزشکاران بسیجی، تجلیل شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99032113303
  • خبرنگار : 50176