به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مانی مان پارس، دکتر احمد روستا در سمینار شرکت مانی مان پارس با بیان این مطلب که ویروس کرونا فرصت مناسبی برای تقویت برندهای ایرانی فراهم کرده، گفت: مدیریت کسبوکار در روزهای پیش رو متفاوتتر از گذشته است و رقابت در آینده نیازمند مدیریت «فرصت درست» و مدیریت درست «فرصت» است.
دکنر روستا با اشاره به این مهم که مدیریت درست باید مبتنی بر برنامهریزی، اطلاعات درست، جامع و بهروز باشد، ادامه داد: در حال حاضر در دنیا برنامهریزی استراتژیک جای خود را به برنامهریزی سناریویی داده است.
وی افزود: برنامهریزی سناریویی به دلیل شرایط بسیار مبهم کرونایی در آینده است. این برنامهریزی باید برای کسب و کار و زندگی شخصی باشد.
دکتر روستا گفت: برای روزهای پیش رو باید سه سناریوی بدبینانه، خوشبینانه و واقعبینانه را در دورههای سهماهه در نظر گرفت.
به گفته وی کسی که بتواند با چابکی و هوشمندی پاسخگوی فرصتها و نیازها باشد، با موفقیت از چالشها عبور خواهد کرد.
روستا که در وبینار ترتیب دادهشده از سوی آدامس دن اکسیر سخن میگفت، یادآور شد: در بازار رقبا فرصتربا هستند و بنابراین باید با مدیریت درست فرصتها را تصرف کرد.
وی افزود: مهمترین وظیفه برندها و کسبوکارها در شرایط فعلی پاسخگویی به فرصتها، نیازها و نیازمندها است که این مهم باید چه در دوران کرونا و چه پساکرونا در دستور کار قرار داشته باشد.
دکتر احمد روستا ویژگیهای انسان را تازه پسند، تنوعطلب، تحولگرا و توسعه جو و تعالی طلب دانست و ادامه داد: باید تازه پسندی مشتری و نوآوری در کار را فراموش نکنید. تنوع را نیز باید در کالا، رفتار، خدمات و ... باید دنبال کرد چراکه نسل آینده نسلی تنوعطلب و تازه پسند است که دگرگونی را در کار و زندگی دنبال میکند.
وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن این موارد و با توجه به این نکته در حال حاضر شرایط مناسب برای توسعه و تقویت برندهای داخلی مهیا شده، دولت و بخش خصوصی موظف به استفاده بهینه از این فرصت هستند.
روستا لازمه این مهم را ایجاد تحول در تقاضای مدیریت دانست و گفت: باید تقاضای منفی نسبت به برند ایرانی را شناسایی و برطرف کرد. باید دلیل دلزدگی مردم از برندهای داخلی را پیدا و نسبت به رفع آنها اقدام کرد و مهمترین بحث نیز تقاضای پنهان است که باید آنچه مردم میخواهند و نمیتوانند اعلام کنند یا میخواهند و در دسترس آنها نیست را دید و پاسخ داد.
وی ادامه داد: تولیدات ما باید مبتنی بر بازار باشد و نه بر اساس سلیقه شخصی چرا که نیاز بازار یکی از عوامل مهم در موفقیت است.
در این مراسم احمد روستا دو سخنرانی یک ساعته داشت و همچنین پوریا پورسرخ در خصوص دلایل همکاری خود با برند دنکسیر و برنامههایی پیشرو صحبت کرد.
در پایان، پرسنل شعب سوالات خود را از جناب روستا در خصوص راهکارهای فروش و برخی دغدغههای خود پرسیدند. تعداد محدودی از مدیران هر دو شرکت «مانی مان پارس» و «تهران بوران» در مراسم حضور فیزیکی داشتند و سایر افراد در شعبات از طریق اسکایپ بیزینس در این وبینار بزرگ حضور یافتند. افراد عادی نیز در لایو اینستاگرام شرکت مانی مان پارس (صاحب برند دنکسیر) از این جلسه بهره بردند.
انتهای رپرتاژ آگهی